kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
آیت‌الله موحدی کرمانی:

جریان تحریف برخی مسئولین را ترسانده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نگرش‌های غرب‌گرایانه‌ برای کشور فاجعه می‌آفریند، گفت: این نگرش‌ها هر اندازه در مسئولین درجه بالاتر وجود داشته باشد، این خطر بیشتر خواهد شد.




آیت‌الله موحدی کرمانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با مهر با‌اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص جریان تحریف و تحریم، با بیان اینکه طاغوت امروز ما آمریکا است، افزود: دستورات دینی و قرآنی ما تاکید فراوان دارند که اگر در مقابل طاغوتی که در هر زمان به یک شکل درمی‌آید، ایستادید و حرف او را باور نکردید و تسلیم اراده او نشدید، پیروزی نصیب شما خواهد شد.
کسانی که می‌گویند با آمریکا کنار بیاییم
 برای کشور خطرناک هستند
وی اظهار داشت: افرادی در داخل کشور هم هستند که می‌گویند ما باید با آمریکا کنار بیاییم و دست از مخالفت جدی با او برداریم و به خواسته‌هایش توجه کنیم. اینگونه افراد برای جامعه و کشور خطرناک هستند چراکه می‌توانند با این نوع نگرش‌ها، افکار عمومی را مسموم کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر این افراد مسئولیتی، ولو جزئی پیدا کنند و در مسئولیت قرار بگیرند، خطر بسیار بزرگی متوجه کشور خواهد شد، بر همین اساس همواره به مسئولین رده بالا تاکید شده که در گزینش و انتخاب افراد زیر مجموعه خود، دقت لازم را به خرج دهند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه افرادی باید مسئولیت را در جامعه به دست بگیرند که واقعاً دین، قرآن و سخنان رهبر انقلاب را باور داشته باشند، بیان داشت: اگر این گزینش و دقت ضعیف انجام شود، برای کشور فاجعه
به بار می‌آورد. در این شرایط است که قوه قضائیه مجبور می‌شود با آنهایی که مسئولیتی داشتند و خطایی مرتکب شدند و خطایشان تبعات سنگینی برای کشور و مردم به بار آورده است، برخورد کند.
رئیس‌شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سؤال که جریان تحریف چه اندازه توانسته در بزرگنمایی و ترس از تحریم‌ها در برخی مسئولین کشور تأثیرگذار باشد؟ گفت: محاسبه دقیقی در این زمینه ندارم که چقدر این جریان توانسته مؤثر باشد و چه افرادی را تحت تأثیر خود قرار داده است، اما می‌توانم بگویم که بالاخره این جریان تأثیر خود را بر برخی افراد و مسئولین گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: جریان تحریف در کنار تحریم‌ها موجب شده عده‌ای از افراد واقعاً بترسند و روی آمریکا حساب باز کنند و بگویند باید کاری کنیم تا دشمنی‌های ما با آمریکا کم شود و آمریکا را در کنار خود داشته باشیم. متأسفانه این نوع افکار کم و بیش در مسئولین کشور وجود دارد.
غرب‌گرایی برای کشور فاجعه می‌آفریند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نگرش‌های غرب‌گرایانه برای کشور فاجعه می‌آفریند، بیان داشت: این نگرش‌ها هر اندازه در مسئولین، در درجه بالاتر وجود داشته باشد، این خطر بیشتر خواهد شد و باید این توصیف را پیش‌بینی کرد که اگر خدای نکرده چنین نگرشی به وجود آمد، مسئولین برای آن فکر کنند و به دنبال علاج آن باشند.
آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: عنصری که چنین نگرش و تفکری داشته باشد می‌تواند به انقلاب، نظام، ولایت و مردم آسیب برساند. باید سعی کنند تا مسئولی با چنین بینشی در جامعه وجود نداشته باشد و اگر پیدا شد باید با آن جدی برخورد کرد.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دلسوزانه عرض می‌کنم آنهایی که مسئولیت گزینش دارند باید دقت کنند که خدای ناکرده فردی در یک مسئولیتی قرار نگیرد که گرایش و نگرشش غرب‌گرایانه و دور از مکتب اسلام و قرآن باشد. ان‌شاءالله خداوند به همه توفیق دهد که به وظیفه خود عمل کنند مخصوصاً مسئولین و به نصایح مقام معظم رهبری گوش کنند و خواسته‌های ایشان را اجرا و پیاده کنند.
رئیس‌شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما باید باورمان باشد که عامل سعادت ما قرآن است. آن چیزی که ملت را عزیز می‌کند و آنها را از ذلت نجات می‌دهد قرآن است‌. ما بزرگان و پیشوایانی مانند امام حسین علیه‌السلام را داریم که برای نجات بشریت مقابل جنایتکارانی مانند یزید ایستادند و همه دشواری‌ها را تحمل کردند تا اسلام عزیز شود و از دست این عنصر کثیف نجات پیدا کند. این عنصر باید ساقط شود و امام حسین علیه‌السلام با صبر و مقاومت این کار را کردند و دشمن و یزید را رسوا کردند.
آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: یزید با اسارت اهل بیت علیهم‌السلام، خوار، رسوا و مفتضح شد و اینها دستوراتی است برای ما الی یوم القیامه تا ما در مقابل غارتگران جهانی و استکبار بایستیم.