kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مصباحی‌مقدم:

FATF به کلی منتفی است/FATF تصویب شود، امکان ورود یا خروج یک دلار جنس از کشور وجود ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صحبت از پذیرش FATF نوعی تحریف است، گفت: اگر پذیرش FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم، آن را تصویب می‌کردیم؛ اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به دنبال ندارد.


حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه گشایش اقتصادی موردنظر رئیس‌جمهور پذیرش FATF خواهد بود، اظهار داشت: گشایش اقتصادی با پذیرشFATF، نمونه تحریف و آدرس غلط دادن به مردم است.
وی افزود: موضوع پذیرش لوایح چهارگانه مرتبط با FATF به کلی منتفی است و به وعده رؤسای‌جمهور و مجلس برای گشایش اقتصادی
ربطی ندارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر پذیرش FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم، آن را تصویب می‌کردیم؛ اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به‌دنبال ندارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصباحی‌مقدم با اشاره به اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های اقتصادی خود را به‌گونه‌ای انجام می‌دهد که تحریم‌ها مانع آن نیستند و آمریکا هم نمی‌تواند جلوی این فعالیت‌ها را بگیرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 42 میلیارد دلار صادرات محصولات غیرنفتی داشتیم و بیش از 41 میلیارد دلار کالاهای مورد نیازمان را وارد کردیم.
وی گفت: همه این کارها به‌صورت دور زدن تحریم بوده است و اگر FATF تصویب شود، امکان این که یک دلار جنس از کشور خارج یا وارد کشور شود، وجود ندارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: آنهایی که دلبسته FATF هستند، بدانند که این یک دام است و صحبت از پذیرش آن جز تحریف قدرت جمهوری اسلامی ایران در غلبه بر تحریم‎های ظالمانه آمریکا چیز دیگری نخواهد بود.