kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰

عبدالملک الحوثی: دور شدن از ولایت ریشه مشکلات امت اسلامی است

رهبر انصارالله یمن گفت که تحریف در سنت پیامبر اکرم(ص) و فاصله گرفتن امت اسلامی از ولایت، ریشه مشکلات جاری جهان اسلام است.




«عبدالملک الحوثی» روز شنبه طی سخنانی به مناسب عید سعید غدیر، عامل مشکلات امت اسلام را دور افتادن از تعالیم و سنت‌های پیامبر اکرم (ص) دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس، او در این سخنان، «ولایت» را ضامن استمرار حرکت الهی و سدی در برابر نفوذ دشمنان امت دانست و گفت که کامل شدن دین و نهایت نعمت، که خداوند در قرآن ذکر کرده، نه از موضع نبوت، بلکه از جانب ولایت است و امت اسلامی در صورت بروز تحریف و نقصان در سیره و سنت پیامبر، نمی‌تواند در این مسیر گام بردارد و آن را ادامه دهد و این مسئله، تأثیر منفی بر زندگی مسلمانان گذاشته است.
عبدالملک الحوثی تأکید کرد ، تحریف موجب شد تا برخی از جمع امت اسلامی به سمت «یهود» و «نصاری» برای حل مشکلات خود سوق پیدا کنند و آن‌چه که از آنان می‌رسد را تحسین و تمجید کنند و آن‌چه که آمریکا و غرب برای حل مشکلات داخلی دنیای اسلام توصیه می‌کنند، را بپذیرند.
او گفت که یهود و نصاری نوع دیدگاه و مفاهیم خود در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را بسیار کارساز برای حل مشکلات بشریت می‌دانند ، این در حالی است که مبدأ الهی در نوع دیدگاه آنان نیست و باید گفت که چیزی جز شر و خطر از جانب دشمنان به امت اسلامی نمی‌رسد.
رهبر انصارالله یمن، دور شدن از تعالیم الهی را موجب دخالت بیگانگان در امور امت اسلامی و سلطه آنها دانست و گفت که این مسائل موجب بروز شرایط جاری در کشورهای اسلامی شده است.
 درگیری میان مزدوران عربستان و امارات
نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و عناصر وابسته به گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» تحت ریاست امارات، بار دیگر در استان «أبین» با هم درگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، منابع یمنی گزارش دادند،  ابتدا این درگیری‌ در جبهه «الطریه» ( جنوب شرق یمن)  با حمله توپخانه‌ای آغاز شده و پس از آن،  درگیری  مذکور ابعاد گسترده تری یافته است.
این درگیری‌ در حالی صورت می گیرد که چند هفته پیش عربستان سعودی از حصول توافق  بین دولت هادی و شورای انتقالی خبر داده بود.
استان أبین از اردیبهشت گذشته به بعد شاهد درگیرهای شدید بین نیروهای هادی و شورای انتقالی جنوب بوده است.