kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

67 پرواز شناسایی بر فراز دریای چین جنوبی توسط هواپیماهای آمریکایی در ماه گذشته

ارتش آمریکا در ماه گذشته ۶۷ مأموریت هواپیمای شناسایی بر فراز دریای چین جنوبی داشته که در مقایسه با ماه گذشته، افزایش زیادی داشته است. این افزایش فعالیت، می‌تواند به خاطر فلج شدن مأموریت‌های کشتی‌های آمریکایی به خاطر کووید-۱۹ یا تلاش برای فرستادن پیغامی به پکن باشد.



«ابتکار کاوش دریای چین جنوبی» یا SCSPI، اتاق فکری وابسته به مؤسسه «تحقیقات اقیانوس» چین، گزارش جدیدی منتشر کرد که از ۶۷ پرواز شناسایی توسط هواپیماهای آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی خبر می‌دهد. در این گزارش آمده است: «عدد واقعی با توجه به آنکه ممکن است در فرآیند گردآوری و تحلیل داده‌ها از قلم‌افتادگی وجود داشته باشد، بزرگ‌تر است. درعین حال، هواپیماهای شناسایی کوچک به حساب نیامده و تمام هواپیماهای ارتش، همیشه سیستم ای‌دی‌اس‌بی خود را روشن نمی‌گذارند.»
به گزارش ایسنا از «اسپوتنیک»، یک هواپیمای «پوسایدون»، هفته گذشته به علت مشکلی در موتور خود که ممکن است به خاطر استفاده زیاد به وجود آمده باشد، مجبور به فرود اضطراری در استان اوکیناوای ژاپن شده است. این گزارش می‌افزاید: «مشارکت تمام انواع هواپیماهای جنگی نظارتی و کنترل نیروی هوایی آمریکا، نشان‌دهنده تلاش‌های ارتش آمریکا در ساخت میدان جنگ است و این شناسایی از «دفاعی» به «مخالفت» تبدیل شده است.»
گفتنی است، چنانکه پیشتر اشاره شد این افزایش گشت‌های هوایی یا به علت کم شدن فعالیت کشتی‌هایی است که پیشتر کارویژه شناسایی را بر عهده داشتند و حالا به علت فراگیر شدن ویروس کووید-19 فعالیت‌هایشان تعطیل شده و مسئولیتشان به هواپیماها محول شده است یا این افزایش گشت‌ها برای فرستادن پیام سیاسی به پکن است تا نشان دهد موضع آمریکا در مورد دریای چین جنوبی چیست. چین در مورد آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی، مناقشاتی با همسایگان خود دارد که آمریکا با افزایش فعالیت‌های نظامی خود پیام مخالفت جدی خود را به پکن مخابره می‌کند.