kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



با پرسه‌ای در فضای مجازی با موضوعات مختلفی روبه‌رو می‌شویم
که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. انتشار این مطالب
به معنی تایید همه آنها از سوی کیهان نیست.

کمک مومنانه
 کاربری نوشت: «‏بهترین زمانی که انسان می‌تواند انفاق کند در مورد نیازمندانی است که موانعی امکان تجارت و‌ اشتغال مادی آنها را گرفته است. این دسته از مردم افراد آبرومندی هستند و گدایی نمی‌کنند و حتی به گونه‌ای زندگی می‌کنند که به نظر می‌رسد افراد بی‌نیازی باشند.»
درس تاریخ
 محمد پاداش: «‏در جنگ اُحد به علت سرپیچی از فرمان پیامبر(ص) خداوند طعم شکست را به مسلمانان چشاند، تمرد از دستور باعث شد تعداد زیادی از مسلمانان به شهادت برسند، رسول خدا هم برای عبرت ما و ثبت در تاریخ، شهدا را در همان منطقه دفن کردند نه بقیع! مبادا از آقا غافل بشویم حتی برای آنی!»
تلاش برای ثبت تصاویر به یاد ماندنی
 معین با انتشار این تصویر نوشت: «برگزاری مراسم حج توسط شهروندان عربستانی و انعکاس رسانه‌ای آن حتی توسط شبکه‌های غربی (عکس از دویچه وله)؛ عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی، منظره‌های به یادماندنی و زیبایی را از عشق بازی عاشقان حسینی خلق خواهد کرد.»
از این شاهکار تا آن یکی
 علیرضا گرائی: «غربزده‌ها می‌گویند فقط می‌توانیم آبگوشت بزباش بسازیم؛ انقلابی‌ها اعتقاد دارند در هر زمینه‌ای ما می‌توانیم! اقتصادمان دست غربزده هاست؛ امنیت‌مان دست انقلابی‌هاست! نهایت شاهکار غربزده‌هایمان برجام است؛ یکی از شاهکارهای انقلابی‌هایمان مزرعه موشکی است!»
جریان تحریف
 مهدی میرزائی: «جریان تحریف از عاشورا درس مذاکره می‌گیرد. امام معصوم را هم قابل نقد می‌داند. نان و آب مردم را به مذاکره خفت‌بار با استکبار و حذف انرژی هسته‌ای گره می‌زند. گذر از فتنه تحریف آخرین خاکریز قبل از ظهور است.»
 جواد آقایی: «آقا فرمودند اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم هم قطعا شکست خواهدخورد. اما جریان تحریف چیست؟ غالب کردن تحریم به جای ناکارآمدی دولت به عنوان علت اصلی مشکلات اقتصادی، یکی از بزرگترین مصادیق تحریف است! جریانی که در سایه تحریم، بی‌عرضگی‌های دولت مطبوعش را لاپوشانی می‌کند!»
 زهرا شیخی: «جریان تحریف همان جریانیست که راهکار همه مشکلات را در غرب جست‌وجو می‌کند، نسبت به توان داخلی بی‌اعتماد است، راجع به اقتصاد مقاومتی آدرس غلط می‌دهد، کشور را چندسال معطل برجام و بعد اینستکس قرار داده و درآخر هم چیزی جز بدعهدی ندیده.»