kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

6 دلیل نشریه آتلانتیک درباره اینکه ترامپ ممکن است در انتخابات پیروز شود!

آتلانتیک نوشته است، نظرسنجی‌ها شاید اشتباه از آب در آیند، اقتصاد شاید به‌اندازه کافی بهبود یابد و «دونالد ترامپ» امکان دارد تعجب همگان را در انتخابات برانگیزد.

رئیس‌جمهور آمریکا درگیر مشکلات زیادی است؛ در حل بحران کرونا محل نقد بسیاری از منتقدان است، در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر، نه تنها نتوانسته این جریان را کنترل کند، بلکه خود آتش بیار معرکه شده است. او حتی با فرمانداران ایالت‌ها هم توافق ندارد که چگونه باید اوضاع را کنترل کند. مشکلات اقتصادی که با وقایع جاری در هم پیچیده شده، نیز مسئله دیگری است. به این دلایل و دلایل بسیار دیگر، خیلی‌ها باور دارند که اوضاع پیش روی ترامپ تاریک است و او به جایی نخواهد رسید.
اما، همه این طور فکر نمی‌کنند؛ برای مثال، «پیتر نیکولاس» در نشریه «آتلانتیک» نوشته است: بیایید بی‌درنگ این طور در نظر بگیریم که رئیس‌جمهور در حال باختن انتخابات است. جزئیات را در نظر بگیرید، اینکه چطور رأی دهندگان حومه شهر به سمت «جو بایدن» متمایل می‌شوند و افراد سالخورده در مورد حمایت شان از نامزدها تجدیدنظر می‌کنند. اصول را در نظر بگیرید.»
او در ادامه دلایلی را آورده که شاید ترامپ دوباره به میدان بازگردد. 1- این امکان وجود دارد که اقتصاد به‌اندازه کافی رشد کند، اگرچه بازگشایی مشاغل یک تصمیم شدیداً بی‌پروا و به دور از ملاحظه‌ای بود، اما نشان داد که محدودیت‌های ماندن در خانه باعث شده است که اقتصاد به یک مشکل ناخوشایند تبدیل شود و حالا برخی ممکن است این اقدام ترامپ را در کمک به اقتصاد به شمار آورند و به او رأی دهند؛ 2- این احتمال وجود دارد که مجدداً نظرسنجی‌ها اشتباه از آب درآیند، مثل چهار سال پیش؛ 3- ترامپ می‌تواند در تمام طول روز مبارزات انتخاباتی را انجام دهد، وقتی فردی رئیس‌جمهور است و در انتخابات ریاست جمهوری برای بار دوم شرکت می‌کند، می‌تواند از امکانات موجود به طرز بی‌رحمانه‌ای برای اهداف انتخاباتی اش استفاده کند؛ 4- بایدن مشکلات خاص خودش را دارد، چرا که عملکرد بایدن در مورد بیماری کرونا، باعث شده است وی در اذهان عمومی، به عنوان فردی مطرح شود که به‌اندازه کافی برای آمریکایی‌هایی که شغل و عزیزان خود را از دست داده‌اند،‌اندوهگین نیست؛ 5- کسانی که انتظار می‌رود به بایدن رأی دهند، ممکن است در انتخابات شرکت نکنند، چنانکه در انتخابات ایالتی که طی ماه‌های اخیر برگزار شد، شاهد حضور‌اندک مردم در انتخابات بودیم. انتخابات بعدی می‌تواند یک فاجعه باشد؛ 6- اگر در ماه اکتبر شاهد یک سورپرایز باشیم چه می‌شود؟ ترامپ به عنوان یک فرد اهل شو و نمایش‌های تبلیغاتی می‌تواند با اعلام پیشرفت چشمگیر در جنگ کووید-19، روند رقابت را تغییر دهد.
چنان‌که از مقاله آتلانتیک پیداست، کسانی نیز هستند که شکست ترامپ را خیلی هم محتمل نمی‌دانند، اما آن‌چه در نهایت اوضاع را روشن می‌کند، انتخابات آبان ماه آمریکا خواهد بود.