kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

بیانیه برخی هنرپیشه‌ها در حمایت از یک مجرم سر از بی‌بی‌سی درآورد(اخبار ادبی و هنری)

بی‌بی‌سی از امضای یک بیانیه از سوی تعدادی از اهالی فرهنگ و حقوق در حمایت از سرکرده یک گروه انحرافی در ایران خبر داد، اما تاکنون برخی از افرادی که نامشان در پای این بیانیه آمده، آن را تأیید نکرده‌اند. جالب این است که این بیانیه ابتدا در بی‌بی‌سی منتشر شد و سپس در برخی تارنماهای خبری داخلی قرار گرفت.



تارنمای شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی فارسی، گزارشی از اعلام حمایت جمعی از سینماگران ایرانی از سرکرده جمعیت موسوم به امام علی که در پوشش فعالیت خیریه به نفوذ و تبلیغ علیه انقلاب اسلامی مشغول است، منتشر کرد. بیانیه‌ای که به ادعای بی‌بی‌سی از سوی 500 نفر از اهالی سینما و رشته‌های هنری دیگر و همچنین برخی از حقوقدانان امضا شده است.  این درحالی است که تعدادی از افرادی که نامشان به‌عنوان امضا‌کننده این بیانیه آمده، آن را تکذیب کرده و حتی از چنین بیانیه‌ای اظهار بی‌خبری کرده‌اند و برخی دیگر نیز امضای خود را تأیید نکرده‌اند!
به‌طور مثال، کامران شیردل که نامش در بین امضا‌کنندگان قرار گرفته، در مصاحبه با سایت مشرق با تکذیب امضای این بیانیه حتی نسبت به‌وجود گروه موسوم به امام علی و سرکرده آن اظهار بی‌اطلاعی کرده است. در زمانی که بی‌بی‌سی فارسی این گزارش را منتشر کرد، یکی از فعالان حوزه موسیقی نیز که نامش محفوظ است در تماس با مشرق، ضمن تکذیب امضاء بیانیه، گفت که در حال مطالعه این بیانیه است و هنوز آن را امضاء نکرده‌ است. وی تأکید کرد هرگز از توهین‌های رئیس این جمعیت به مقدسات حمایت نخواهم کرد. در میان اهالی سینما،‌ چند چهره دیگر نیز از چنین بیانیه‌ای ابراز بی‌اطلاعی‌ کردند.
همچنین اخباری مبنی بر متولی‌گری خانه سینما در تولید این بیانیه و جمع‌آوری امضا منتشر شده بود که همایون اسعدیان رئیس هیئت‌مدیره خانه سینما در مصاحبه با فارس، آن را تکذیب کرد.
خبرنگار کیهان نیز در تماس با برخی از هنرمندان بی‌حاشیه‌ای که نامشان در پای این بیانیه آمده است، مطلع شد که امضای آنها جعل شده است!
شناسایی متولیان این بیانیه و جعل امضای هنرمندان - که به خودی خود یک جرم محسوب می‌شود- و ارسال آن به یک رسانه ضدایرانی و وابسته به دولت انگلیس، می‌تواند در دستور کار دستگاه‌های قضایی و امنیتی قرار بگیرد.