kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
2 ماه پیش توسط مرتجعین عرب مطرح شد

پیشنهاد رشوه 15 میلیارد دلاری به اسماعیل هنیه برای دست کشیدن از مقاومت

رئیس‌دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی از رد رشوه 15 میلیارد دلاری چند کشور مرتجع عربی در مقابل خلع سلاح مقاومت فلسطین خبر داد. این رشوه قرار بود در چارچوب معامله قرن به این رهبر برجسته حماس پرداخت شود.

«اسماعیل هنیه»، رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، فاش کرد 2 ماه پیش به این گروه پیشنهاد شد در چارچوب معامله قرن، 15 میلیارد دلار را به‌عنوان کمک در مقابل توقف کامل فعالیت‌های مقاومت دریافت کند که این پیشنهاد را رد کرده است.
به گزارش تسنیم، هنیه که با پایگاه قطری «لوسیل» گفت وگو می‌کرد ادامه داد، طرف‌های عربی به حماس پیشنهاد کردند 15 میلیارد دلار به‌عنوان پروژه‌های زیربنایی در نوار غزه هزینه کنند و در مقابل این گروه از مقاومت دست بردارد: «به حماس پیشنهاد شد سلاح را کنار گذارد و تمام نیروهایش را در نیروهای پلیس ادغام کند، در حالی که اداره نوار غزه به‌شکل مجزا در اختیارش قرار می‌گیرد اما در عین حال از مقاومت و قدس چشم‌پوشی کند».
برخی منابع می‌گویند این پیشنهاد در قالب معامله قرن به حماس داده شده است. آن‌هایی که معامله قرن را پی‌ریزی کردند، هدف کلی‌شان خلع سلاح تمام گروه‌های مقاومت فلسطینی در مناطق اشغالی و در پی آن کل گروه‌های مقاومت در منطقه‌اند، از آن‌جا که این‌ها توان «خلع سلاح » گروه‌های مقاومت را ندارند، راه تطمیع و باج‌دهی را نیز امتحان می‌کنند تا بلکه «خلعِ سلاحِ پولی» محقق شود. نکته جالب توجه اینکه، این مسئله نشان می‌دهد، برجی مرتجعین عرب، چقدر به صهیونیست‌ها نزدیک شده‌اند که حاضرند، برای امنیت این رژیم جعلی که به طور روزانه مشغول کشتار فلسطینی‌هاست، میلیاردها دلار خرج کنند.