kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲

حزب‌الله لبنان با موشک کورنت اسرائیل را تحقیر کرد

حزب‌الله لبنان همان‌طور که وعده داده بود، انتقام خون یکی از فرماندهان خود را با حمله به مواضع نظامیان صهیونیست گرفت. گفته می‌شود حداقل یک‌تانک مرکاوا در این حمله موشکی نابود، و شماری نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند.

 
  سرویس خارجی-

علی کامل محسن (معروف به جواد) که از اعضای حزب‌الله بود هفته گذشته در جریان تهاجم صهیونیست‌ها به اطراف فرودگاه دمشق به درجه شهادت نائل شد. انتشار این گزارش علنی، همان موقع، توسط رسانه‌های صهیونیستی و مسئولان این رژیم یک «تهدید جدی» تفسیر شد. به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وزرا دستور داد که درباره حمله اخیر این رژیم به سوریه کمتر اظهارنظر کنند. همچنین رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کردند، بعد از شهادت این فرمانده حزب‌الله مقامات این رژیم پیامی را از طریق روسیه برای حزب‌الله لبنان فرستاده و در آن خطاب به حزب‌الله اعلام کردند، قصد هدف قرار‌دادن این فرمانده را نداشتند! اما جنبش حزب‌الله لبنان طبق وعده‌ای که پیش از این داده بود، دیروز عصر به وقت تهران انتقام خون شهیدش را با حمله به بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی گرفت. این انتقام سریع، بسیاری را غافلگیر و صهیونیست‌ها را تحقیر کرد. همچنین نشان داد، «دوران بزن در رو واقعا تمام شده
 است».
جزئیات عملیات
دیروز بعدازظهر،رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل شبکه «کان» در پیام‌هایی توئیتری از تبادل آتش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند. در ادامه خبرها آمد که «بین رزمندگان حزب‌الله و نظامیان صهیونیست در مزارع شبعا تبادل آتش صورت گرفته است». خبرنگار العربیه هم گزارش داد، پس از تبادل آتش با حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی نیروی پشتیبان به منطقه اعزام کرده است.
همچنین شبکه اسکای نیوز در گزارش خود از وقوع درگیری مرزی خبر داد و اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان منطقه مرزی دستور داده از منازل خود خارج نشوند. برخی گزارش‌ها‌ از شلیک موشک‌های ضدزره از سمت لبنان به نیروهای رژیم صهیونیستی حکایت دارد. دیروز برای چند ساعت تبادل آتش بین دو طرف ادامه داشت. برخی منابع نیز نوشتند، حزب‌الله حداقل با یک موشک کورنت، یک‌تانک مرکاوا و یک خودروی نظامی را منهدم و شماری نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده است.
البته صهیونیست‌ها طبق روال قبل که آمار تلفات و خساراتشان را به شدت سانسور می‌کنند، این بار نیز ترجیح دادند انهدام تجهیزات نظامی شان را انکار کنند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفتن یک‌تانک مرکاوا را رد کرد. شبکه ۱۰ این رژیم نیز اعلام کرد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به آنچه وعده داده بود عمل کرد.پایگاه خبری المیادین اما به نقل از
«یک شاهد عینی»گزارش داده که ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت مناطق کفرشوبا، الهباریه و اطراف منطقه مزارع شبعا را هدف قرار‌داده است. سخنگوی نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان نیز به الجزیره گفته با طرف‌های درگیر در ارتباط هستند و اوضاع را جدی پیگیری
می‌کنند.
هلاکت 5 صهیونیست و جراحت 13 نفر
ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید این درگیری از جایی آغاز شد که سه یا چهار نیروی حزب‌الله قصد نفوذ داشتند. منابع خبری نزدیک به حزب‌الله لبنان هم اعلام کرده‌اند که در جریان عملیات دیروز، ۵ نظامی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند و ۱۳ نفر نیز مجروح شدند. با این حال سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی با تکرار این ادعا که نیروهای صهیونیست در این درگیری آسیب ندیده‌اند، گفت که درباره وضعیت نیروهای حزب‌الله اطلاعی ندارند. شبکه العربیه هم اعلام کرده که دست‌کم یک نظامی صهیونیست در عملیات حزب‌الله لبنان زخمی شده است. از سوی دیگر، منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با المیادین اعلام کردند «برخلاف ادعای رسانه‌های اسرائیلی هیچ کدام از نیروهای حزب‌الله شهید نشده‌اند.» صهیونیست‌ها هم در ادامه از خبر کشته شدن یکی از عناصر حزب‌الله عقب نشستند!
جشن خیابانی در لبنان
پس از هدف قرار‌دادن سرزمین‌های اشغالی توسط حزب‌الله لبنان، کاروان‌های شادی در جنوب لبنان به راه افتادند. همچنین تصاویری پس از عملیات در مزارع شبعا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده که پخش شیرینی توسط مادر شهید «علی محسن» در جنوب لبنان را نشان می‌دهد. این رزمنده حزب‌الله در حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به حومه دمشق به شهادت رسید.
                        واکنش نتانیاهو    
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنشی زودهنگام به درگیری مرزی اعلام کرد، آنچه در مرز با لبنان جریان دارد، حادثه امنیتی ساده‌ای نیست. گفته می‌شود او در همان دقایق آغاز حملات حزب‌الله به پناهگاه فرار کرده است! شبکه المیادین هم به نقل از پایگاه «واللا» گزارش داد، ارتش این رژیم هم از ترس هدف قرار گرفتن نیروها بخشی از آنها را به اماکنی مستحکم منتقل کرده است. خبرنگار المیادین نیز تاکید کرد که نتانیاهو بعد از این حملات به مقر امن وزارت امنیت در زیرزمین منتقل شده تا در آنجا جلسه کابینه امنیتی کوچک خود را تشکیل دهد. روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز خبر داد که به دنبال درگیری، فرودگاه «روش بینا» در شمال فلسطین اشغالی بسته شد. دیروز و قبل از آغاز این عملیات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به حال آماده‌باش کامل در آمده بودند.
هنوز تمام نشده
پس از این تبادل آتش، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی این رژیم اعلام کرد، باید منتظر روزهای پرتنشی باشیم. روزنامه جروزالم پست نیز از برقراری مقررات منع آمد و شد در شمال اراضی اشغالی خبر داد.  پیش از شروع حملات حزب‌الله، ارتش رژیم صهیونیستی سامانه گنبد آهنین را در مرزهای شمالی مستقر کرده بود. همچنین شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز
پیش از شروع حملات گزارش داد ارتش این رژیم اعتراف می‌کند امکان متوقف کردن عملیات حزب‌الله را در صورتی که قصد انجام چنین کاری را داشته باشد نخواهد داشت. این شبکه تلویزیون عبری زبان به نقل از کارشناسان نظامی این رژیم خبر داد، حزب‌الله در صورت انجام عملیات، به دنبال اقدامی دردناک خواهد بود.