kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰

ادامه ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی وزیر صهیونیست: درگیری‌های خونین در راه است

وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی هشدار داده به احتمال زیاد اعتراضات علیه نخست‌وزیر این کشور به خشونت و خونریزی ختم شود.

در چند هفته گذشته ساکنان سرزمین‌های اشغالی با برپایی تجمع‌هایی در تل‌آویو و قدس اشغالی خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم بوده‌اند. شدت و گستردگی این اعتراض‌ها باعث شده تا پلیس رژیم صهیونیستی اطراف اقامتگاه نتانیاهو را محاصره کند و مانع از نفوذ معترضان به داخل اقامتگاه شود. به نظر می‌رسد این اعتراض‌ها می‌تواند به سمت خشونت و خونریزی بیشتر نیز کشیده شود.
به گزارش فارس، «امیر اوهانا» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی هشدار داده ممکن است اعتراضات ضد دولتی اخیر در سرزمین‌های اشغالی به خونریزی ختم شود. وی با این ادعا که «این اعتراض‌ها بخشی از موج فتنه‌انگیزی علیه نتانیاهو است»، گفته: «واقعاً بابت این فضای مملو از نفرت نگرانم».شنبه شب جمعیت انبوهی از ساکنان قدس اشغالی اطراف اقامتگاه نتانیاهو تجمع کرده و سپس با راهپیمایی در خیابان‌های مجاور، خواستار استعفای وی شدند. شامگاه پنجشنبه نیز حداقل ۵۵ نفر از معترضانی که با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار استعفای او شده بودند، توسط پلیس بازداشت شدند. این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که ساکنان شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی با برگزاری تظاهرات، اعتراضات خود را به سیاست‌های مختلف نتانیاهو از جمله طرح اشغال 30 درصدی کرانه باختری، افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و همچنین پرونده‌های فساد وی نشان می‌دهند.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی از ساکنان اراضی اشغالی نسبت به تأمین هزینه‌هایشان به دلیل بحران اقتصادی ناشی از کرونا نگرانند. رسانه‌های صهیونیستی که نتایج این نظرسنجی را منتشر کرده‌اند می‌گویند، این نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها
(۵۵ درصد) نسبت به دشواری‌های تأمین هزینه‌های زندگی‌ در پی بحران ناشی از شیوع کرونا نگرانند. طبق این نظرسنجی، یک میلیون و 200 هزار شهرک نشین صهیونیست فاش کرده‌اند که آنها و یا یکی از اعضای خانواده‌شان به دلیل بحران اقتصادی ناشی از کرونا، مقدار غذای مصرفی‌شان را کاهش داده‌اند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که احساس سختی و نگرانی صهیونیست‌ها هر روز بیشتر می‌شود و وضعیت بهداشتی اراضی اشغالی در پی بحران کرونا نیز ضعیف شده است و یک سوم ساکنان آن نگران مبتلا شدن به کرونا هستند.
آتش زدن مسجد در کرانه باختری!
از سوی دیگر، شهرک‌نشینان صهیونیست در جدیدترین تجاوزهای خود بخش‌هایی از مسجد «البر و الاحسان» در شهر «البیره» کرانه باختری را آتش زدند. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، «عزام اسماعیل» شهردار البیره اعلام کرده، شهرک‌نشینان بامداد دوشنبه به شهر یورش برده‌ و ضمن آتش زدن بخش‌هایی از مسجد، شعارهای نژادپرستانه بر روی دیوارهای داخلی مسجد نوشتند. شهرداری البیره این اقدام را محکوم کرده و آن را نشانه «ذهنیت افراطی» کابینه رژیم صهیونیستی دانسته است. وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نیز این اقدام را محکوم و اعلام کرده، رژیم صهیونیستی مسئول این اقدام جنایتکارانه و
نژادپرستانه است.