kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۷۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
برنده جایزه صلح نوبل:

مسئول تمام جنایاتی که در یمن رخ می‌دهد آل‌سعود است

برنده صلح نوبل 2011 ضمن حمله به امارات و سعودی به خاطر «نابود کردن یمن»، تأکید کرد ریاض به صورت رسمی مسئول تمام جنایاتی است که علیه مردم یمن صورت می‌گیرد.

«توکل کرمان» فعال یمنی و عضو حزب «التجمع الیمنی للإصلاح» معروف به «الاصلاح» این کشور بار دیگر از نقش عربستان و امارات عربی متحده در نابودی یمن انتقاد کرد. کرمان که برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۱ است، در صفحه فیسبوک خود نوشت: «عربستان رسما و عملا، فرماندهی ائتلاف علیه ملت یمن را بر عهده‌دارد... جهان این را می‌داند و علنی است».
خبرگزاری آناتولی به نقل از این فعال یمنی گزارش داده که: «به تبع همین مسئله، سعودی مسئولیت قانونی تمام جنایات ائتلاف را بر عهده‌دارد و فرقی ندارد که این کشور آن را مرتکب شده یا یکی از کشورهای عضو آن». وی سپس ضمن حمله شدید به ابوظبی گفت: «امارات هم در ائتلاف، گناهکار است؛ زیرا از یک طرف جنایات سعودی را پاک می‌کند و از طرف دیگر، مشوق آن است تا به جنایات خود ادامه دهد». کرمان با بیان اینکه «این اقدامات امارات، هیچ سودی ندارد»، خاطر نشان کرد: «عربستان را مسئول ویرانی یمن بدانید و آماده شوید که هزینه آن را بپردازد... این تنها چیزی است که باید آن را متوقف کرد و کشور و میهن ما را از طرح‌های خبیثانه آن، حمایت خواهد کرد».
عربستان به همراه امارات و چندین کشور دیگر از فروردین ۱۳۹۴ با تشکیل یک ائتلاف، عملیاتی را برای بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز کردند که تاکنون ادامه دارد، و به جز نابودی یمن و ملت این کشور و به باد دادن میلیاردها دلار کشور عربستان، به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.