kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۷۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
فعال مصری در تبعید پیش‌بینی کرد

ژنرال السیسی طی یک سال آینده سرنگون خواهد شد

چهره مخالف مصری و طراح موج اعتراضات اخیر در این کشور، پیش‌بینی کرد که انقلاب گرسنگان طی کمتر از یک سال، «عبدالفتاح السیسی» را از قدرت به زیر می‌کشد.

«محمد علی»، هنرمند و پیمانکار پیشین مصری، که به طراحی موج اعتراضات اخیر علیه نظام مصر معروف است، اعلام کرد که تمامی تلاش‌های رئیس‌جمهور مصر و پسرش «محمود»، قطعا شکست خواهد خورد. گفتنی است‌، محمد علی چند وقتی است که به اسپانیا رفته و اعلام کرده است، نگرانم که به سرنوشت «جمال خاشقجی»، خبرنگار عربستانی، یا سرنوشت «سعاد حسنی»، هنرمند مصری، که توسط سازمان اطلاعات مصر در لندن به قتل رسیده است، دچار شوم.
محمد علی همچنین پیش‌بینی کرد که انقلاب گرسنگان‌تر و خشک را با هم می‌سوزاند و السیسی را در کمتر از یک سال سرنگون می‌کند. او همچنین تصریح کرد: «من همچنان با افسران ارتش و سازمان اطلاعات در تماس هستم، بسیاری مقامات از السیسی راضی نیستند، اما از رویارویی با وی می‌ترسند، چراکه ممکن است که با مرگ، بازداشت و شکنجه رو‌به‌رو شوند.»
به گزارش ایسنا، محمد علی گفت:« ما با بحران پیچیده‌ای مواجه هستیم، زیرا مردم منتظر هستند که ارتش اول کاری بکند، اما ارتش منتظر است که مردم اول دست به تحرکات(خیابانی) بزنند. هر یک از مردم و ارتش منتظر تحرک دیگری هستند، این علت تداوم بحران است.
گفتنی است، السیسی که رئیس‌ستاد مشترک وقت نیروهای مسلح مصر در سال ۲۰۱۳‌، در پی تظاهرات مردمی‌، علیه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور قانونی، دست به کودتا زد و او را برکنار کرد. اما حالا السیسی با مشکلات فراوانی رو‌به‌روست، مشکلات شدید اقتصادی که با کرونا بیشتر هم شده
است.