kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۷۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
با حضور سرلشکر سلامی

سامانه موشکی هدایت لیزری رونمایی شد

فرمانده کل سپاه در جریان بازدید از گروه بالگردی فتح هوانیروز سپاه از سامانه موشکی هدایت لیزری رونمایی کرد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز (دوشنبه) به همراه جمعی از معاونان ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران، از گروه بالگردی فتح هوانیروز سپاه بازدید کرد.
در جریان این بازدید با حضور فرمانده کل سپاه از سامانه موشکی هدایت لیزری رونمایی شد.
بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های گروه بالگردی فتح هوانیروز و بالگرد‌های بازسازی شده توسط متخصصان داخلی از دیگر برنامه‌های فرمانده کل سپاه بود.
تجهیز بالگردها به موشک‌های پیشرفته
سرلشکر سلامی در حاشیه بازدید از پایگاه فتح هوانیروز سپاه با‌اشاره به توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه در حوزه عملیاتی اظهار کرد: هوانیروز سپاه در نهضت قطعه سازی، مدرن سازی و اورهال به خودکفایی رسیده است.
وی افزود: قسمت اعظمی از فشار امنیتی کشور بر دوش نیروی زمینی سپاه پاسداران است و پشتیبانی هوایی و بالگردی از یگان‌های سطحی این نیرو حائز اهمیت خواهد بود.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر آرایش دفاعی و امنیتی اطمینان بخش هوانیروز سپاه در زمینه دفاع از امنیت ملی یاد آور شد: هوانیروز سپاه با گسترش زیرساخت هایش به یک قابلیت جدید دست یافته است.
سرلشکر سلامی عنوان کرد: در زمینه بالگردهای تهاجمی، ترابری، پشتیبانی و امدادی نیز هوانیروز سپاه جهش قابل قبولی داشته است.
وی با تاکید بر توانمندی هوانیروز سپاه پاسداران در زمینه آموزش، ادامه داد: هوانیروز در زمینه آموزش و تعمیر قطعات و تعمیرات بالگردها به خودکفایی رسیده است.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: هوانیروز سپاه فقط متعلق به نیروی زمینی نیست، بلکه مشاهده می‌کنید در حوادث طبیعی هم فداکارانه در آنجا حضور پیدا می‌کنند مانند آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها که برای اطفای حریق به کمک دستگاه‌ها شتافتند.
سرلشکر سلامی افزود: توانسته‌ایم در عصر مدرن‌ترین سلاح‌ها در مقابله با مجرب‌ترین قدرت‌ها از کیان و استقلال وطن دفاع کنیم. دشمنان در توطئه و برنامه‌ریزی علیه ما یک لحظه هم غافل نبوده‌اند.
وی ادامه داد: تفاوت ما و دشمن در این است که آنها در حجم تسلیحات و پیشرفتگی از ما جلوتر بودند، اما ما تنها ایستادیم که این در اثر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و پشتوانه جوانان قدرتمند ما است.
فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه‌های هوانیروز سپاه در آمادگی کامل هستند و آرایش دفاعی و امنیتی هوانیروز همپای سایر نیروهای نزسا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.
خودکفایی در قطعه سازی
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از پایگاه فتح هوانیروز سپاه با تأکید بر اهمیت هوانیروز به عنوان یک نیرو تاثیرگذار در نبرد‌های میدانی، گفت: هوانیروز سپاه پیشرفت‌های قابل قبولی در سه سال گذشته داشته است.
وی اضافه کرد: هوانیروز سپاه در حوزه بالگردی حدود ۷۰ درصد پیشرفت کمی و کیفی داشته است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه یادآور شد: ما زیرساخت‌های اساسی را در زمینه هوانوردی و بالگردی ایجاد کردیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در مناطق عملیاتی هیچ مشکل بالگردی نداریم و در نهضت قطعه سازی نیز به خودکفایی رسیده ایم.
گفتنی است سردار خلبان محمد رحمانی فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران نیز از تجهیز بالگردهای هوانیروز سپاه به موشک‌های پیشرفته خبر داد و گفت: در دو سال اخیر در زمینه تسلیح بالگردهای تهاجمی به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافته ایم.