kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

پیروزی سوریه این بار در عرصه سیاسی با برگزاری سومین انتخابات پارلمانی

مردم سوریه با برگزاری سومین انتخابات پارلمانی این کشور، پیروزی دیگری را در عرصه سیاسی رقم زدند و حامیان تروریسم در این کشور را بیش از پیش ناامید کردند.





سوریه پس از آغاز جنگ داخلی در سال 2011، دیروز سومین انتخابات پارلمانی را تجربه کرد و مردم با مشارکت در این انتخابات، دشمن را از ادامه توطئه و حمایت از تروریسم‌، ناامید کردند.
به گزارش تسنیم، سوری‌ها در 7277 مرکز رای‌گیری به پای صندوق‌های رای رفتند تا از میان 1656 نامزد، از جمله 200 زن، 250 نفر را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند.
این انتخابات از ساعت 7 صبح به ‌وقت محلی آغاز شده و تا ساعت 19 عصر ادامه داشته است. در مورد میزان مشارکت مردم و همچنین، نتایج انتخابات، گزارشی نرسید.
 هر شهروند سوری که 18 سال خود را تمام کرده باشد، می‌توانست در انتخابات پارلمانی شرکت کند.
مشارکت بشار اسد
«بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، به همراه همسرش، صبح دیروز در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند و رای خود را به صندوق‌انداختند.
پیش از بشار اسد هم «حسین عرنوس»، نخست‌وزیر، و «ولید معلم»، وزیر خارجه سوریه، در این انتخابات شرکت کرده بودند.
معلم این انتخابات را یک پیروزی برای ملت سوریه دانست. انتخابات سوریه پس از دوبار تعویق به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار شده است.
به آتش کشیدن پرچم آمریکا
ساکنان یکی از مناطق استان «حسکه» سوریه دیروز علیه اشغالگران آمریکایی تظاهرات کردند و پرچم این کشور را به آتش کشیدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این تظاهرات در شهرک «فرفره» از توابع شهر «قامشلی» بر گزار شد و شرکت کنندگان در آن، خروج نظامیان اشغالگر آمریکا و ترکیه را از خاک سوریه خواستار شده و تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه را نیز محکوم
کردند.
معترضان از نظامیان آمریکایی خواستند به سرقت و غارت نفت و دیگر ثروت‌ها در مناطق تحت اشغال خود، پایان دهند.
سوری‌های معترض فریاد می‌زدند: «آمریکای نژادپرست در میان ملت سوریه جایی ندارد و باید از کشورمان بیرون رود».
شهرها و روستاهای استان حسکه سوریه طی ماه‌های اخیر شاهد برپایی تظاهرات متعدد در محکومیت تحریم‌ها‌، اشغالگری و دیگر جنایات آمریکا در سوریه بوده است.