kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

اعتراض‌ها علیه اوضاع بد معیشتی در اسرائیل وارد هفته چهارم شد

ساکنان قدس اشغالی در چهارمین هفته پیاپی در اعتراض به مشکلات داخل و به ویژه وضعیت معیشتی، با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار استعفای وی شدند.



اعتراض‌ها در سرزمین‌های اشغالی علیه سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو»، نه تنها پایان نیافته، بلکه وارد چهارمین هفته شده است. معترضان با برگزاری تجمع‌های محتلف، نسبت به پرونده فساد نتانیاهو، سوء مدیریت او در مهار کرونا و وضعیت معیشتی خود اعتراض می‌کنند.
به نوشته «تایمز اسرائیل»، چند هزار نفر از ساکنان قدس اشغالی شامگاه شنبه اطراف اقامتگاه نتانیاهو تجمع کرده و سپس با راهپیمایی در خیابان‌های نزدیک، خواستار استعفای وی شدند. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این اعتراضات نشان می‌دهد که نیروهای پلیس صهیونیستی نیز با روش‌های خشن و استفاده از توپ‌های آب‌پاش، سعی در متفرق کردن معترضان داشتند. به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، پلیس قدس اشغالی می‌گوید بعد از اینکه معترضان شروع به پرتاب اشیایی به سمت نیروهای امنیتی کرده‌اند، پلیس مجبور به توسل به زور برای بازداشت آنها شد.
خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش داد، «نرخ بیکاری بالا، افزایش سریع مبتلایان ویروس کرونا و اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی، تقریبا هر روزه اسرائیلی‌ها را برای اعتراض علیه کابینه، به خیابان‌ها می‌کشد». رویترز با اشاره به برگزاری دومین جلسه دادرسی پرونده فساد نتانیاهو در روز یکشنبه، ادامه داد: «خشم عمومی از کابینه، با اتهامات فساد علیه نتانیاهو، بیشتر شده است.» البته‌، رسانه‌های اسرائیلی از تعویق محاکمه نتانیاهو در پرونده‌های فساد، رشوه و خیانت تا سال آینده خبر
داده‌اند.
این چندمین بار در ماه اخیر است که صهیونیست‌ها به دلایل مختلف علیه نتانیاهو تظاهرات می‌کنند. رسانه‌های صهیونیستی در ادامه گزارش دادند، پلیس تا بامداد یکشنبه، حدود ۱۰ نفر را که با نیروهای امنیتی درگیر شده بودند، بازداشت کرده است.