kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰

آمریکای آتش افروز در محاصره آتش؛ از ناو جنگی تا بزرگترین کارخانه فولاد

دولت آمریکا که تاکنون و خصوصا طی یکی دو هفته اخیر آتش جنگ را در بسیاری از مناطق و کشورهای جهان برافروخته، اکنون خودش در آتش سوزی‌های مشکوک و زنجیره‌ای گرفتار شده است و طبق گزارش‌ها، پس از آتش سوزی یک ناو بزرگ جنگی در ایالت کالیفرنیا و سپس، بزرگ‌ترین کارخانه فولاد ‌سازی و یک نیروگاه برق در ایالت ایندیانا، یک کارخانه مواد شیمیایی نیز در ایالت جورجیا دچار آتش سوزی مهیب شد.


سرویس خارجی-

انفجارها و آتش‌ سوزی‌های مشکوک در آمریکا همچنان ادامه دارد؛ بر اساس گزارش‌هایی که از این کشور مخابره شد، یک کارخانه شیمیایی در نزدیکی فرودگاه آتلانتا در ایالت جورجیا دچار آتش سوزی گسترده شد. این کارخانه که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد جکسون» شهر آتلانتا قرار دارد، عصر جمعه به وقت واشنگتن، دچار حریق شد. به گزارش تسنیم، منابع آمریکایی اعلام کردند که همه کارکنان کارخانه در پی وقوع این حادثه، آن را ترک کردند.
در ارتباط با علت این آتش سوزی، هنوز گزارشی نرسیده است و همین مسئله، بر ابهامات ماجرا می‌افزاید، زیرا قبل از اتفاق عصر جمعه، آمریکا شاهد یک سری آتش سوزی‌ها و انفجارهای سریالی بوده است. اولین مورد این اتفاقات، به یکشنبه هفته گذشته مربوط می‌شود؛ در آن زمان، نیروی دریایی آمریکا از انفجار و آتش سوزی در ناو بزرگ 255 متری «یواس‌اس بونهوم ریچارد»، که در نزدیکی سواحل پایگاه دریایی سن‌دیه گو (جنوب ایالت کالیفرنیا) لنگر‌انداخته بود، خبر داد. در پی وقوع این
آتش سوزی‌، که با انفجار نیز همراه بود، مقامات امنیتی به هیچ خبرنگاری اجازه ندادند که به محل برود و از چند و چون ماجرا باخبر شود. بالاخره نیز نیروی دریایی آمریکا عصر روز چهارشنبه به وقت واشنگتن، اعلام کرد که حریق ناشی از انفجار پس از چهار روز، مهار شد. اما، از ناو چیزی نماند و به گفته کارشناسان و فرماندهان سابق نیروی دریایی آمریکا، این ناو باید در یک مکان عمیق اقیانوس آرام غرق
شود. پس از آن خبر رسید کارخانه تولید فولاد «ArcelorMittal»، که بزرگ‌ترین کارخانه فولاد‌سازی جهان خوانده می‌شود، در ایالت ایندیانا منفجر و سپس، دچار آتش سوزی شد. البته گفته شد، هیچ آسیبی در اثر انفجار و آتش‌سوزی این کارخانه به کارکنان آن وارد نشده است. در پی آن، طولی نکشید که خبر رسید، یک نیروگاه برق ایالت ایندیانا نیز دچار آتش‌سوزی شد. این نیروگاه که «شافر» نام دارد، در منطقه «ولسفیلد» واقع است.
اما، پس از ایالت‌های کالیفرنیا و ایندیانا، نوبت به ایالت جورجیا رسید و همان طور که گفته شد، در این ایالت نیز یک کارخانه مواد شیمیایی آتش گرفت. اینکه در طول یک هفته با 4 آتش سوزی در 3 ایالت مختلف رخ دهد، حتی خوشبین‌ترین افراد را هم مشکوک می‌کند. در هر حال، زنجیره‌ای بودن و توالی وقایع مذکور، این پرسش‌ را به میان می‌آورد که «آیا این توالیِ انفجارها معنای خاصی دارد؟ و آیا این وقایع با هم مرتبط نیستند؟»