kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
یک روزنامه صهیونیستی خبر داد

اشراف اطلاعاتی حماس، جاسوسی اسرائیل در غزه را غیرممکن کرده است

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی ضمن ارائه اطلاعاتی درباره قدرت اطلاعاتی جنبش حماس اعتراف کرد که این جنبش کار تل‌آویو در اعزام و به کار گماشتن جاسوس در نوار غزه را بسیار پیچیده و دشوار کرده است.




روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، در گزارشی به قدرت نیروهای اطلاعات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در کشف و دستگیری جاسوسان رژیم صهیونیستی در نوار غزه پرداخت. به گزارش خبرگزاری «شهاب»، این روزنامه صهیونیستی در این خصوص نوشت که دستگاه اطلاعاتی تل‌آویو از زمان خروج «اسرائیل» از نوار غزه به سختی تلاش می‌کند تا جاسوسانی را در این منطقه به کار گیرد.
اسرائیل هیوم در ادامه توضیح داد که تدابیر امنیتی شدید حماس، سرویس جاسوسی داخلی تل‌آویو «شاباک» را وادار کرده است به دنبال راهکار‌هایی خلاقانه، ابداعی و بسیار محتاطانه برای جمع‌آوری اطلاعات از این جنبش باشد زیرا حماس به هر گونه تحرک مشکوک واکنش نشان می‌دهد و آن را با دقت زیر نظر می‌گیرد؛ درست همانند اتفاقی که برای نیروهای ویژه تل‌آویو در نوامبر سال ۲۰۱۸ در خان یونس رخ داد؛ عملیاتی که با کشته شدن معاون فرمانده عملیات و مجروح شدن یک مأمور به پایان رسید.
اسرائیل هیوم همچنین گفت که اقدامات حماس تنها محدود به افراد خارجی نمی‌شود؛ بلکه این تدابیر در ارتباط با داخل نوار غزه نیز اجرا می‌شود. اسرائیل هیوم ادامه داد، این جنبش از تمام افرادی که مشکوک به همکاری با سرویس جاسوسی تل‌آویو هستند، مرتبا بازجویی می‌کند؛ به‌طوریکه بارها اتفاق افتاده است که حماس پس از ثابت شدن همکاری افراد مظنون با شاباک، آنها را اعدام کرده است.
در عین حال، این روزنامه صهیونیستی خبر داد که بازوهای جاسوسی تل‌آویو در کنار استفاده از جاسوسان در نوار غزه، از تکنولوژی‌های نوینی از جمله ماهواره‌‌ها، جنگ سایبری و... علیه حماس استفاده خواهد کرد؛ اما با این حال، این روزنامه تأ‌کید کرد که استفاده از نیروی انسانی در جاسوسی‌ها برای به نفوذ به جنبشی مثل حماس که اقداماتش کاملا محرمانه است، بسیار مهم است زیرا با استفاده تکنولوژی نمی‌توان به اطلاعات زیادی درخصوص این جنبش دست پیدا کرد.
درگیری در کرانه باختری
بسیاری از شهرها و روستاهای کرانه باختری روزجمعه در پاسخ به چندین فراخوان برای تشدید مقاومت مردمی در مناطق تماس با صهیونیست‌ها شاهد اعتراضات در مخالفت با طرح الحاق رژیم صهیونیستی بود که با کشیده شدن به درگیری، چندین زخمی برجای گذاشت. بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اقدامات مربوط به بسته شدن کامل مناطق کرانه باختری از سوی دولت تشکیلات خودگردان به منظور مقابله با شیوع کرونا هم مانع از حضور شهروندان خشمگین فلسطینی در راهپیمایی‌ها و تظاهراتهای مردمی ضد اشغالگران نشد.
مثل همیشه شهرک «کفر قدوم» از توابع شهر «قلقیلیه» در شمال کرانه باختری که در حال حاضر پایگاه مقاومت مردمی شمرده می‌شود شاهد درگیری‌های شدید میان شهروندان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست بود. جمعیت زیادی از ساکنان آنجا در راهپیمایی هفتگی ضد شهرک ‌‌سازی شرکت کردند و به سمت نظامیان صهیونیستی که به این شهرک هجوم آورده بودند سنگ پرتاب کردند و نظامیان هم به سمت آنها گلوله مشقی و گاز اشک آور شلیک کردند که منجر به زخمی شدن چند نفر آنها شد.
در شهرک «عصیر» نابلس در شمال کرانه باختری راهپیمایی مردم پس از اقامه نماز جمعه به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد که نظامیان صهیونیست به سمت آنها گاز اشک آور و گلوله‌های صوتی شلیک کردند که با
مصدوم شدن چند فلسطینی و کادر تلویزیون فلسطین که در حال پوشش این مراسم بود، همراه شد. در روستای «حارض» در غرب سلفیت هم نظامیان رژیم اشغالگر با استقرار در ورودی و اطراف روستا مانع برپایی هر گونه راهپیمایی شدند که با خشم و اعتراض مردمی روبه رو شد و «جمال الدیک» عضو شورای انقلابی جنبش فتح در این منطقه تاکید کرد که اراده قوی مردم و فعالیت‌های آنها در مقاومت مردمی فراگیر مورد حمایت منطقه و جهان قرار دارد و به ریشه‌کنی اشغالگری از خاک فلسطین منجر خواهد شد.
مسجدالاقصی هم شاهد حضور شمار زیادی از نمازگزارانی بود که با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از شهر قدس و مناطق اشغالی 1948 خود را به آنجا رسانده بودند و قبل از نماز هم در مخالفت با نقشه‌های رژیم اشغالگر برای یهودی ‌‌سازی
 زمانی و مکانی قدس و بستن مصلای باب الرحمه شعار سر دادند.