kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

بنیاد مستضعفان روزانه یک هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره ) گفت: بنیاد مستضعفان روزانه با افتتاح ۳۰۰ طرح در کشور، هر روز یک هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.



به گزارش ایرنا، سیدامیرحسین مدنی، در مراسم افتتاح طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور برکت در شهرک صنعتی جویبار افزود: بنیاد برکت از ابتدای فعالیت خود مکلف شد که یک هزار مدرسه بسازد که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ مدرسه ساخته است.
وی ادامه داد: بنیاد برکت در بخش‌های مختلف عمرانی هم فعالیت داشت و بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد و موسسه فرهنگی، بیش از ۱۲ بیمارستان و بیش از ۲۴۰ خانه سلامت و بهداشت در کشور ساخته است.
مدنی گفت: در تلاش هستیم که بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین هم بسازیم ضمن اینکه پروژه آبرسانی برای یک هزار روستا در مرحله اجرا است که تاکنون مشکل آب ۵۰۰ روستا برطرف شد و امکان ‌اشتغالزایی در هشت هزار روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد هر ساله در بخش‌های مختلف بنگاه اقتصادی فعالیت و به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند، ولی اصلا در بخش کارآفرینی تولیدکنندگان دخالتی ندارد چون در طرح‌های مشارکتی فقط سهم ۴۹ درصدی دارد و هر زمان هم تولیدکننده به شرایط مناسب اقتصادی برسد ، می‌تواند همکاریش را با بنیاد قطع کند.
وی با اظهار اینکه بنیاد در حوزه‌ای که نیاز به سرمایه‌گذاری باشد، ورود می‌کند، افزود: امسال در حوزه کشاورزی هم که با مشکلات واردات مواجه هستیم، فعالیت خود را آغاز می‌کنیم.
طرح مشارکت اقتصادی بنگاه محور برکت با سرمایه‌گذاری بیش از هفت میلیارد تومان در شهرک صنعتی جویبار به بهره‌برداری رسید. ۴۰ درصد از منابع این سرمایه‌گذاری از محل تسهیلات تامین شده و بقیه آورده سرمایه‌گذار و مشارکت بنیاد برکت است.
با افتتاح این طرح برای ۱۰ نفر ‌اشتغال ایجاد شده است.