kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳

حشدالشعبی: آمریکا یا از عراق برود یا باز هم تلفات بدهد

حشدالشعبی مقاومت مسلحانه برای اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی را حق قانونی ملت عراق خواند و نیروهای آمریکایی را تهدید کرد که یا خودشان از عراق بروند و یا تلفات بیشتر را بپذیرند، چرا که حملات مقاومت علیه آنها، روز به روز افزایش خواهد یافت.

«نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش «النجباء»، وابسته به حشد‌الشعبی، گفت که آمریکا قادر به تغییر معادلات در عراق نیست و هیچ گزینه‌ای در برابر نیروهای آمریکایی، جز خروج از عراق یا ماندن و دادن تلفات بیشتر وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، الشمری با بیان اینکه مقاومت از هر عملیاتی علیه آمریکایی‌ها استقبال می‌کند، گفت: «مقاومت از شیوه‌های مناسبی برای وادار کردن آمریکایی‌ها به خروج از عراق استفاده می‌کند». او با بیان اینکه نظامیان آمریکایی در عراق نیروهای اشغالگر هستند گفت: «حملات مقاومت علیه آنها، روز به روز افزایش خواهد یافت».
این مقام جنبش النجباء گفت: «تصمیم یکپارچه‌ای در گروه‌های مقاومت برای مقابله با نیروهای آمریکایی وجود دارد...نه دولت و نه هیچ طرف دیگری نمی‌تواند مقاومت را از حمله به آمریکایی‌ها منع کند».
معاون دبیرکل جنبش النجباء، ایران را دوست همه گروه‌های مقاومت خواند و گفت: «واشنگتن به عراق در مقابله با داعش، کمک نکرد، به این بهانه که داعش یک مسئله داخلی است».
ترجیح مرگ بر زندگی ننگین
«نعیم العبودی» سخنگوی رسمی فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق، با تأکید مجدد بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق، تأکید کرد که نباید پرونده ترور شهیدان «قاسم سلیمانی» فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس‌حشد‌الشعبی بسته شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، العبودی گفت که فراکسیون‌های سیاسی به «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر عراق، کمک کردند تا پرونده‌های مهمی مانند «اخراج آمریکای اشغالگر و برگزاری انتخابات زودهنگام» را حل و فصل کند.
وی تصریح کرد: «هیچ دلیلی برای حضور نیروهای آمریکایی وجود ندارد و هیچ توجیهی از سوی دولت برای باقی ماندن [حتی] یک سرباز آمریکایی را نمی‌پذیریم».
العبودی ضمن هشدار درباره هر گونه تأخیر دولت در مسئله حضور
غیر قانونی آمریکا در خاک عراق، خاطر نشان کرد: «مرگ را بر زندگی در سایه حضور نیروهای آمریکایی ترجیح می‌دهیم».
ضرب الاجل
«احمد الکنانی» عضو دیگر فراکسیون صادقون در پارلمان عراق، تاکید کرد که گروه‌های مقاومت در‌باره خروج نیروهای آمریکایی از عراق،
ضرب الاجل گذاشته‌اند.
الکنانی در یک نطق تلویزیونی گفت: «اکثر گروه‌های سیاسی به اخراج نیروهای آمریکایی رای داده‌اند و کاظمی باید به طور جدی برای عملی کردن آن اقدام کند».
وی افزود: «کاظمی باید با گروه‌های سیاسی مشورت و در مسائل مهم و به خصوص موضوع اخراج نیروهای آمریکایی خودسرانه تصمیم نگیرد».