kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲

مسکو: آمریکا می‌خواهد برای تروریست‌ها در سوریه سلاح ارسال کند

نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل واقع در ژنو اعلام کرد که آمریکا و متحدانش تلاش می‌کنند تحت پوشش ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه، برای تروریست‌های فعال در این کشور، سلاح ارسال کنند.

«گنادی گاتیلوف» گفت که آمریکا و متحدانش از مسئله کمک‌های بشردوستانه به سوریه، به عنوان پوششی برای انتقال سلاح برای گروه‌های تروریستی و تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور استفاده می‌کنند.
گاتیلوف در گفت وگو با روزنامه روسی «ایزوستیا» افزود:« برکسی پوشیده نیست که آمریکا و متحدانش از قضیه کمک‌های بشردوستانه، برای تحقق اهداف سیاسی خود در سوریه استفاده می‌کنند، تا حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را تضعیف کنند، آن هم از طریق ارائه برخی امکانات سیاسی و اقتصادی و کمک به مناطقی که توسط گروه‌های تروریستی کنترل می‌شوند».
این دیپلمات روسی تاکید کرد که غرب سرسختانه از پذیرش تغییراتی که از زمان ایجاد مکانیسم تحویل کمک‌های بشردوستانه در سال ۲۰۱۴ به وجود آمده است، امتناع می‌ورزد. وی گفت که اگر کمک‌های انساندوستانه با اطلاع و نظارت دمشق انجام شود، دولت سوریه آماده همکاری مثبت در این
زمینه است.
گاتیلوف با اشاره به اینکه غرب همچنین از تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه، برای افزایش فشار بر معیشت شهروندان سوری استفاده می‌کند، تصریح کرد: «روسیه به تمام معنی به این سیاست غربی که با منشور سازمان ملل مغایرت دارد.، پاسخ می‌دهد».
گاتیلوف تصریح کرد که سازمان ملل نمی‌تواند از انتقال اسلحه برای تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش در ادلب تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کند، زیرا اصولا در این منطقه حضور ندارد.