kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷

تروریست سوری: ارتش آمریکا هم آموزش‌مان می‌دهد هم سلاح در اختیارمان می‌گذارد

یک تروریست سوری در اعترافات خود، اظهار داشت که واشنگتن هم تروریست‌ها را آموزش می‌دهد و هم سلاح‌های ساخت آمریکا را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

یک تروریست زندانی در زندان‌های ارتش سوریه وابسته به گروه تروریستی «مغاویر الثوره»، اعتراف کرد که وی به همراه سایر تروریست‌ها تحت نظارت مربیان آمریکایی آموزش می‌دیده‌اند.
سه تروریست وابسته به گروه مغاویر الثوره، که در شهر «تدمر» زندانی ارتش سوریه هستند، اعتراف کردند که از آنها در برخی مأموریت‌ها استفاده می‌شده و آنها در این مأموریت‌ها وظیفه داشتند اطلاعاتی درباره برخی اهداف روسی و ایرانی جمع‌آوری کنند.
به گزارش فارس، یکی از تروریست‌های دستگیر شده به نام «عبدالله المشوات» در اعترافات خود گفت: «تحت نظارت چند مربی آمریکایی یاد گرفته ایم که چگونه از انواع سلاح‌ها استفاده کنیم. تمام سلاح‌ها ساخت آمریکا بودند و چند مربی آمریکایی را دیدم که برای آموزش می‌آمدند؛ اما فرایند آموزش را چند سوری اجرا می‌کردند.»
پاسخ بشار اسد به نامه محمود عباس
 منابع فلسطینی گزارش دادند که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، به نامه «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین، پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «زیاد ابو عمرو» معاون نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان، این نامه را از «فیصل مقداد» معاون وزیرخارجه سوریه، دریافت کرده است. در ارتباط با جزئیات این نامه، گزارشی نرسید. پیش از این‌، عباس به بشار اسد نامه نوشته بود.
به اعتقاد کارشناسان، نامه عباس به بشار اسد، به خاطر ناامیدی وی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس است.
آتش زدن پرچم آمریکا
ساکنان روستای «الرشوانیه» در استان «حسکه» سوریه، در حمایت از بشار اسد و علیه آمریکا تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی و ترکیه‌ای در خاک سوریه را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، ساکنان این روستا که در حومه شهر مرزی «قامشلی» در استان حسکه قرار دارد،تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، موسوم به قانون «سزار»، را هم محکوم کردند و علیه رژیم صهیونیستی نیز شعار دادند. معترضان همچنین، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «نه به مداخلات آمریکا در امور سوریه» و «مردم سوریه با هم برادر هستند».
معترضان خطاب به آمریکا و محور مخالف دولت سوریه، اعلام کردند: «هر‌اندازه شما و مزدوران‌تان(علیه سوری‌ها) تلاش کنید، (باز هم) ملت سوریه، یکپارچه باقی می‌ماند». شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
کنگره آمریکا در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸، طرح تحریم‌های خود علیه سوریه، معروف به قانون «سزار»‌، را به تصویب رسانده بود. این قانون از 28 خرداد 1399 اجرایی شده است. این قانون تحریم‌های شدید علیه ملت سوریه وضع و محاصره اقتصادی آن را تشدید کرده و بندهایی علیه متحدان دمشق دارد که آنها را از باز‌سازی سوریه و حمایت از دولت این کشور باز می‌دارد.
زخمی شدن ۳ سرباز روس
مرکز آشتی روسیه در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) اعلام کرد، سه نظامی روس در شمال سوریه بر اثر یک حمله تروریستی زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، یک مرکز وابسته به وزارت دفاع روسیه ساعتی بعد از انتشار خبرها درباره انفجار مهیب در مسیر گشت مشترک این کشور و ترکیه در سوریه، از زخمی شدن سه نظامی روس خبر داد. حوالی ظهر دیروز یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر گشتی‌های مشترک ترکیه و روسیه در بزرگراه« ام-۴ » (شمال سوریه) منفجر شد.
ارتش روسیه در واکنش به این اقدام تروریست‌ها، مواضع آنها را بمباران کرد و نظامیان سوری نیز دست به حمله توپخانه‌ای علیه تروریست ‌ها زدند.