kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

اعلام برائت جو بایدن از ژنرال السیسی دیکتاتور مورد علاقه ترامپ

کاندیدای دموکرات‌ها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حمله به عبدالفتاح السیسی تاکید کرد که چک سفید امضا برای دیکتاتور مورد علاقه ترامپ نداریم. رئیس‌جمهوری یکبار گفته بود، ژنرال السیسی «دیکتاتور مورد علاقه من است»!

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر که در سال 2013 با کودتا به قدرت رسید تبدیل به یکی از دیکتاتورهای مصر شده و در دوران وی شمار زیادی از منتقدان بازداشت و به اعدام محکوم شده‌اند. با این وجود
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اینکه او را یک دیکتاتور می‌خواند، السیسی را رهبر بزرگی دانسته و از او حمایت می‌کند! این مسئله با انتقاد دموکرات‌های آمریکا هم مواجه
شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از عربی21،
جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ، با انتشار توئیتی به اقدام مسئولان قاهره در آزاد کردن محمد عماشه، دانشجوی پزشکی دارای تابعیت آمریکا پس از 486 روز حبس در زندان‌های این کشور واکنش نشان داد.
بایدن درباره آزادی عماشه و بازگشت او به آمریکا توئیت کرد: «محمد عماشه پس از 486 روز حبس در زندان‌های مصر به تازگی به کشورش بازگشته است... بازداشت، شکنجه و تبعید فعالانی چون «ساره حجازی» و «محمد سلطان» و یا تهدید خانواده‌هایشان مسئله‌ای غیر قابل قبول است».
همچنین بایدن در توئیتی تهدید کرد که در دولتش هرگز چک‌ سفید امضا برای «دیکتاتور مورد علاقه ترامپ» وجود نخواهد داشت. این رشته توئیت‌ها به منزله تهدید غیر رسمی السیسی از طرف بایدن برای توقف کمک‌ها در صورت پیروزی در انتخابات آتی در آمریکا می‌تواند باشد!