kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

عراقی‌ها کاروان نظامی آمریکا را به آتش کشیدند

افراد ناشناس چهار یدک کش حامل خودرو و تجهیزات نظامی آمریکا را در استان «دیوانیه» عراق به آتش کشیدند.



رسانه‌ها و منابع محلی عراق شنبه شب از حمله به کاروان نظامی آمریکا در استان دیوانیه واقع در مرکز عراق، خبر دادند. رادیو صوت عراق گزارش داد که در این حمله، چهار خودروی یدک کش ارتش آمریکا آتش گرفته‌اند و سوختن آنها، مدت‌ها ادامه داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، برخی از کاربران عراقی تصاویر آتش‌ گرفتن خودروها را منتشر کردند. این چهار یدک کش با خود، تجهیزات و خودروهای نظامی حمل می‌کرده‌اند.
به گفته برخی منابع، کاروان نظامی آمریکا از مبدا بصره به سمت دیوانیه در حرکت بوده و قصد داشته است که تجهیزات و خودروهای نظامی را به پایگاه‌های نظامیان آمریکایی منتقل کند. حمله مذکور در حد فاصل بین «سماوه» و دیوانیه صورت گرفته است. کسی در این ماجرا آسیبی ندیده و علتش هم این بوده است که مهاجمان ابتدا، رانندگان و سر نشینان خودرو را پیاده کرده و سپس، خودروها را به آتش کشیده‌اند.
به گفته برخی منابع، گروهی موسوم به «سرایا ثورة العشرین»(گروهان‌های انقلاب بیستم) مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهاجمان ابتدا سه خودرو را به آتش کشیدند و زمانی که تیم اطفای حریق وزارت دفاع عراق حاضر نشد آتش را خاموش کند، چهارمین خودروی آمریکایی نیز آتش گرفته است. انفجارهای صورت گرفته در محل حادثه، به دلیل منفجر شدن مهمات و تسلیحات آمریکایی‌ها بوده است.
در خواست جلب ترامپ
«حسن سالم» عضو پارلمان عراق، دیروز گفت که دولت بغداد باید دستور قضایی بین‌المللی برای دستگیری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به اتهام ترور «ابومهدی المهندس» نائب رئیس‌ سازمان حشد‌الشعبی و سپهبد« قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس را صادر کند.
وی طی یک مصاحبه تلویزیونی افزود: سکوت قابل توجیه نیست و خیانت و مزدوری برای واشنگتن محسوب می‌شود. این نماینده عراقی افزود: مواضع شرم‌آور دولت در قبال نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا و ترکیه، مایه تاسف است و این اتفاقات، نتیجه شکاف و چنددستگی داخلی در روند سیاسی کشور است. ائتلاف «فتح» نیز طی بیانیه‌ای، از دولت عراق خواست در ارائه شکایت رسمی به سازمان ملل درباره ترور المهندس تسریع کند.
نظامیان تروریست آمریکایی 13 دی گذشته، سلیمانی‌، المهندس و چند نفر دیگر از رزمندگان مقاومت را هنگام خروج از فرودگاه بغداد، به شهادت رسانده‌اند. این اقدام آمریکا باعث شد که پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه، از جمله آمریکا، از عراق رأی بدهد.
تداوم حملات هوایی ترکیه
حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به مناطق شمال عراق همچنان ادامه دارد؛ به گزارش ایسنا، دیروز منطقه «کانی ماسی" در استان «دهوک» عراق شاهد حملات توپخانه‌ای نیروهای ترکیه بود که به گفته مدیر منطقه کانی ماسی، شش توپ به روستای «بیدهی» اصابت کرد و منجر به تخریب ۱۰ خانه شد. وی افزود: این حملات به اراضی کشاورزی روستا نیز خساراتی را وارد کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی
شده است.
در همین حال، یک منبع محلی خبر داد که روز شنبه ده‌ها نفر از ساکنان منطقه «زاخو» در پی تداوم حملات هوایی ترکیه، از خانه و کاشانه خود فرار و به مناطق امن‌تر کوچ کرده‌اند. وی افزود: اغلب این افراد، مسیحی بوده و ساکن مناطق «شرنسا» و «سهل تح» هستند. ارتش ترکیه مدتی است که به بهانه هدف قرار‌دادن اعضای
«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ‌ک‌ک)، شمال عراق را هدف قرار می‌دهد.
سوریه
نیرو‌های ارتش سوریه دیروز مانع ورود نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به روستا‌های «سیباط»، «تل شامیران» و «منسف تحتانی» در حومه غربی «حسکه» شدند و آنها را مجبور به بازگشت کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای سوری جمعه گذشته هم مانع از ورود کاروان نظامی اشغالگران آمریکایی به روستای «منسف تحتانی» واقع در حومه «تل‌تمر» شده بودند.