kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

دیدار رسمی فرمانده سنتکام با فرمانده تروریست‌ها در سوریه!

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه (سنتکام) با فرمانده کل تروریست‌های شبه نظامی کرد تحت حمایت واشنگتن در سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، دیدار و با وی در ارتباط با مسائل مرتبط با سوریه و منطقه گفت‌و‌گو کرد.



« مظلوم عبدی» فرمانده کردهای مسلح تحت حمایت آمریکا طی توئیتی اعلام کرد که میزبان ژنرال« کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بوده و در این دیدار با وی، در‌باره مسائل مشترک زیادی گفت‌و‌گو کرده است.
عبدی در این دیدار، که احتمالا در شهرمرزی «قامشلی» (شمال شرق سوریه) انجام شده است، از حمایت همیشگی نیروهای آمریکایی از نیروهای دموکراتیک سوریه در چارچوب مبارزه با تروریسم و تحقق ثبات قدردانی کرد. این در حالی است که سال گذشته وقتی آمریکا کردها را در برابر ارتش ترکیه تنها گذاشته بود، فرماندهان شبه نظامیان کرد سوریه، این اقدام واشنگتن را به «خنجر زدن از پشت» تشبیه کرده بودند.
اقدام مجرمانه آمریکا
« بثینه شعبان» مشاور رسانه‌ای و سیاسی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، اظهار داشت: آنچه قانون سزار خوانده می‌شود و از سوی آمریکا وضع شده، در واقع ادامه جنگ علیه مردم سوریه است. قانون سزار حمله به کل محور مقاومت است و این نکته را اتفاقات جاری تایید می‌کنند. شعبان گفت: ادامه محاصره و جنگ علیه کشورهای محور مقاومت، همبستگی میان این کشورها را افزایش خواهد داد.
به گزارش ایسنا، مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس‌جمهور سوریه افزود: گزینه‌های متعددی برای در هم شکستن قانون سزار داریم‌،که امضای توافق نظامی با ایران‌، اولین آنهاست.
او افزود: برای احیای کشاورزی و افزایش همکاری‌ها با کشورهای محور مقاومت و آغاز همکاری‌ها با شرق همانند چین و روسیه تلاش خواهیم کرد.
این مسئول سوری ادامه داد: گزینه‌های داخلی نیز داریم که آنها را برای مقابله با قانون سزار آغاز کرده‌ایم.
« سلیم جریصاتی»مشاور رئیس‌جمهوری لبنان، هم در‌باره قانون سزار گفت که این قانون فقط کشورهای لبنان، اردن و عراق را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه پیامدهای این قانون، تمامی منطقه را دربر می‌گیرد.
دفع حمله سنگین تروریست‌ها
ارتش سوریه با دفع حمله سنگین گروه‌های تروریستی وابسته به «جبهه النصره» به شمال استان «لاذقیه» در شمال غرب سوریه، به آنها تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی واردکردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، واحدهایی از ارتش سوریه که در شمال استان «لاذقیه» مستقر هستند، دیروز یک حمله گسترده گروه‌های تروریستی را به برخی مواضع نظامی در شمال شهرک« الربیعه» دفع کردند.
یک مقام نظامی این کشور خبر داد:« حوالی ساعت نُه صبح روز جمعه برخی گروه‌های تروریستی تحت حمایت نظام ترکیه، دست به حمله گسترده علیه برخی مواضع نظامی ما در شمال شهرک الربیعه در شمال استان لاذقیه زدند. »
این منبع گفت: «نیروهای فعال ما در منطقه‌این حمله را دفع و تروریست‌ها را متحمل تلفات سنگین جانی و تسلیحاتی کردند، بدون اینکه به صفوف نیروهای خودمان خسارتی وارد شود».
قاچاق نفت توسط آمریکا
منابع محلی به «سانا» گزارش دادند که یک کاروان آمریکایی متشکل از ۳۵‌تانکر و کامیون حامل سوخت، از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در شمال شرق «الحسکه» (شمال شرق)، خاک سوریه را به مقصد عراق ترک کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، قبلا نیز سانا گزارش داده بود آمریکا 50 کامیون حامل تجهیزات را برای استخراج و قاچاق نفت سوریه، به این کشور وارد کرده است.
سانا روز 11تیر نیز گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی ۳۰ کامیون حامل سوخت را از سوریه به عراق قاچاق کرده‌اند.