kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
حزب‌الله لبنان:

تسلیم شدن در قاموس مقاومت نیست / اسرائیل بازنده جنگ بعدی است

معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ضمن اشاره به اینکه حزب‌الله هرگز تسلیم نمی‌شود، گفت که هرگونه حمله جدید اسرائیل به لبنان، یک شکست نظامی برای این رژیم غاصب خواهد بود.



«نعیم قاسم» در گفت‌‍وگو با شبکه خبری «المنار» اظهار داشت: «هدف از تمام فشارهایی که آمریکا وارد می‌آورد، تغییر گزینه‌های سیاسی لبنان و گرفتن قدرت مقاومت از حزب‌الله است،(جنبشی) که مایه اضطراب و نگرانی اسرائیلی‌ها است.» قاسم افزود: حزب‌الله در طول تاریخ دو گزینه بیشتر نداشته است؛ پیروزی یا شهادت، و اینکه در قاموس ما، تسلیم شدن وجود ندارد.
نعیم قاسم با اشاره به آمادگی مقاومت در بالاترین سطوح برای مقابله با هرگونه حمله یا تهدیدی، تاکید کرد: «هرگونه حمله جدید اسرائیل به لبنان، یک شکست نظامی برای این رژیم غاصب خواهد بود.» به گزارش فارس، او گفت: اگر جنگ با اسرائیل رخ دهد، قطعاً اسرائیل طرف بازنده خواهد بود، توانمندی‌ها و حضور مقاومت بسیار بیشتر از ژوئیه ۲۰۰۶ [اشاره به جنگ 33 روزه] است و رژیم اسرائیل این را به خوبی می‌داند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تاکید کرد: اگر به نقطه دشواری برسیم، گزینه‌های سختی در اختیار داریم که همگی نزد رهبران ما ذخیره هستند و از آنها در زمان مناسب استفاده می‌کنیم. این گزینه سخت را رهبران تعیین می‌کنند و احتمالا مجموعه‌ای از مسایل یا رویکردها باشد.
نفر دوم حزب‌الله لبنان در ادامه تصریح کرد: جنگ فعلی در واقع جنگی اقتصادی بوده و در مرحله کنونی جایگزین جنگ نظامی چه از سوی آمریکا و چه اسرائیل است و دلیل آن نیز نگرانی آمریکا و موانع موجود و نیز سردرگمی و آشفتگی داخلی دشمن است.
گفتنی است، قاسم در حالی از جنگ اقتصادی سخن می‌گوید که دولت کنونی لبنان به نخست‌وزیری «حسان دیاب»، پس از ماه‌ها ناآرامی و ۸۵ روز پس از استعفای «سعد الحریری»، تشکیل شده است و به موازات آن، فشارهای آمریکا علیه دولت لبنان ادامه
داشته است.