kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

سازمان ملل: متهم اصلی پرونده قتل خاشقجی بن سلمان است

گزارشگر ویژه سازمان ملل طی مصاحبه‌ای تصریح کرد: ولیعهد عربستان سعودی متهم اصلی قتل «جمال خاشقجی» است.



«اگنس کالامارد» در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری «آناتولی»، مظنون اصلی پرونده روزنامه‌نگار سعودی، که 12 مهر 1397 در سرکنسولگری این کشور در اسلامبول به قتل رسیده است، را «محمد بن سلمان» دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در این مصاحبه، ضمن اشاره به صدور حکم بازداشت ۲۰ متهم فراری این پرونده از سوی دادستانی کل اسلامبول، تاکید کرد: اگرچه این دادگاه به صورت غیابی برگزار شد، اما از آنجایی که عربستان سعودی متهمان را به ترکیه تحویل نمی‌دهد، این دادگاه بسیار مهم است و تاکید می‌کنم که وکلای دفاع این متهمان از سوی دولت تعیین شده‌اند.
«اگنس کالامارد» همچنین افزود: چون این جنایت در ترکیه صورت گرفته و لذا، این کشور موظف به رسیدگی به پرونده است. همان طور که در گزارش تاکید کردم ترکیه در امر رسیدگی به پرونده خاشقجی بسیار جدی عمل کرد و هیچ سند و مدرکی در مورد تخلف در این پرونده به دست من نرسیده است.
وی در ادامه تأکید کرد: این پرونده به صبر بالایی نیاز دارد، عدالت دیر یا زود برقرار خواهد شد. تصور می‌کنم بسیاری از دولت‌ها می‌خواهند با مانع‌تراشی توان‌مان را برای صبر و عدالت از دست بدهیم.
گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد: تصور اینکه بن سلمان در دادگاه حاضر شود، سادگی است؛ این موضوع در آینده نزدیک صورت نخواهد گرفت و مستلزم زمان است.