kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
رئیس قوه قضائیه در جلسه پیگیری مصوبات سفر‌ به 3 استان:

بنای ما بر انجام مصوبات سفرهای استانی و پیگیری آنها است

رئیس قوه قضائیه گفت: در سفر‌هایی که انجام می‌دهیم، بنای ما بر انجام مصوبات و پیگیری آنهاست که به مراتب مهم‌تر از دید و بازدید‌ها است.





به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری مصوبات سفر‌های استانی با روسای کل دادگستری استان‎های آذربایجان شرقی، کردستان و سیستان و بلوچستان، در جریان آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر‌های استانی در این استان‌ها قرار گرفت.
رئیس قوه قضائیه در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با‌ اشاره به اینکه هدف اصلی در سفر‌های استانی، اجرای مصوبات این سفر‌ها است، گفت: در سفر‌هایی که انجام می‌دهیم، بنای ما بر انجام مصوبات و پیگیری آنهاست که به مراتب مهم‌تر از دید و بازدید‌ها است. مردم انتظارشان این است که پس از این سفر‌ها اتفاقی بیافتد که در جهت تسهیل دسترسی آنها به عدالت و گره‌گشایی از کارشان باشد.
در این نشست، رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با‌ اشاره به سفر آبان‌ماه ۱۳۹۸ رئیس قوه قضائیه به این استان گفت: استان آذربایجان شرقی ۲۰ سال منتظر حضور ریاست قوه قضائیه در استان بود که این مهم در دوره جدید صورت گرفت و آثار بسیار مهمی ‌را بر جای گذاشت که از جمله آن تصویب مبلغ ۶۱ میلیارد تومان برای رسیدگی به مشکلات استان بود که حدود ۴۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات خاص در نظر گرفته شد و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان از این عدد محقق شده است.
موسی خلیل‌اللهی، از جمله نتایج این سفر را تکمیل برخی پروژه‌های ناتمام در این استان عنوان کرد و افزود: در نتیجه این سفر پنج پروژه ناتمام با مساحت ۶ هزار متر مربع در کمتر از ۸ ماه به اتمام رسید و در هفته قوه قضائیه افتتاح شد. همچنین ساختمان بخش‌ ترکمانچای که وضعیت نامناسبی داشت تعویض شده و همکاران در محل جدید پاسخگوی مراجعه‌کنندگان هستند. خلیل‌‎اللهی یکی از موارد مورد تأکید در سفر استانی آذربایجان شرقی را پیگیری امور ثبتی عنوان کرده و از تشکیل جلسات هفتگی حدنگار خبر داد و گفت: به‌دنبال فعال شدن این جلسات، در سطح استان حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی دولتی و ملی تثبیت مالکیت شده که بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی در هفت ماهه اخیر تثبیت مالکیت شده‌اند. وی با‌ اشاره به پیگیری یکی از مصوبات سفر استانی درباره زنان زندانی استان، از اجرای عملیات احداث بند زنان با ۸۱۳ مترمربع خبر داد که فضای لازم برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زنان زندانی در آن پیش‌بینی شده است. رئیس دادگستری آذربایجان شرقی درخصوص وضعیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز پس از سفر استانی رئیس قوه قضائیه بیان کرد: شما بازدیدی از کارخانه داشتید که آثار بسیار خوبی داشت که با ورود دادگستری استان، از طرف هیئت عامل، مدیرعامل تعیین و مقدمات تعیین هیئت‌مدیره فراهم شد؛ اما متأسفانه به‌دلیل اختلاف سازمان گسترش و صندوق بازنشستگی فولاد، هنوز هیئت‌مدیره انتخاب نشده است. البته کارخانه مشغول کار و کارگران در حال فعالیت هستند و مشکلات کارگری و مواد اولیه وجود ندارد، اما درخواست ما ورود شما برای حل این موضوع است.
 اظهار تأسف درخصوص عدم تعیین هیئت‌مدیره کارخانه ماشین‌سازی تبریز
رئیس قوه قضائیه با اظهار تأسف درخصوص عدم تعیین هیئت‌مدیره کارخانه ماشین‌سازی تبریز گفت: ماشین‌سازی تبریز بعد از اقدامات قضایی با همت کارگران و کارشناسان برپا شد، اما الان به‌خاطر اختلاف دو سازمان دولتی و اداری، تعیین هیئت‌مدیره به تاخیر افتاده که اصلا به صلاح نیست. این موضوع را دنبال می‌کنیم تا از سوی دولت هیئت‌مدیره به زودی تعیین شود چراکه این امر موجب تسهیل و رونق تولید می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان نیز در این نشست تصویری به ارائه گزارشی از مراحل اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه به این استان پرداخت.
محمدرضا مترقب، با‌ اشاره به تصویب ۳۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان طرح در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان کردستان، از تخصیص ۱۱ میلیارد اعتبار تا کنون خبر داد.
رئیس دستگاه قضا با‌ اشاره به گزارش رئیس‌کل دادگستری استان کردستان، دستور رسیدگی به وضعیت منطقه «نایسر» در اطراف سنندج را صادر و تأکید کرد: این منطقه که محل زندگی مردم محروم و مستضعف منطقه است باید تعیین تکلیف شده و هرچه سریع‌تر به نتیجه قطعی برسد.
رئیسی همچنین از بررسی وضعیت کوله‌‎بری در دولت خبر داد و ابزار امیدواری کرد با تصمیمات جدید وضعیت این قشر از مردم کردستان نیز سامان بگیرد.
وی با‌ اشاره به موضوع زندان سقز گفت: حادثه زندان سقز تأسف‌آور بود؛ اما همت دستگاه‎‌های مسئول برای بازگرداندن همه زندانیان قابل توجه و تقدیر بود و نشان از اقتدار و امنیت نظام در آن منطقه دارد.
 اولویت ویژه استان سیستان و بلوچستان
 در طرح‎های تحولی قوه قضائیه
رئیس قوه قضائیه نیز ضمن تشکر از تلاش‌های مجموعه قضایی استان سیستان و بلوچستان گفت: در شرایط کرونا حفظ جان همکاران و مردمی که با دادگستری و سازمان‌های تابعه در ارتباط هستند، یک ضرورت قطعی است. باید تمام اقدامات و تمهیدات انجام شود؛ به نحوی که هم جان همکاران و هم ارباب رجوع در امان باشد؛ لذا استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تأکید است. به مسئولان مربوطه هم تأکید کرده‌ایم که سیستان و بلوچستان در اولویت باشد و به‌صورت رایگان توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و کار‌هایی که مورد نیاز است، انجام شود.
وی با‌ اشاره به اولویت ویژه استان سیستان و بلوچستان در طرح‎های تحولی قوه قضائیه افزود: استان سیستان و بلوچستان به دلیل محرومیتی که دارد، در اولویت است و با افزایش تخصیص اعتبار دو برابری برای استان سیستان و بلوچستان امیدواریم پروژه‌های مناطقی نظیر دلگان، خاش و سراوان زودتر انجام شود.