kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین:

تمام نقاط حساس اسرائیل در تیررس موشک‌های ماست

سخنگوی گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرده موشک‌هایی در اختیار دارند که «تمامی مراکز و تأسیسات حیاتی در سراسر فلسطین اشغالی در تیررس آن هستند».




در حالی که فشارهای سیاسی جهانی بر رژیم صهیونیستی به دلیل تلاش این رژیم برای الحاق 30 درصد از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی رو به افزایش است نیروهای مسلح مقاومت فلسطین نیز، وارد معرکه شده و آخرین هشدارها را به این رژیم می‌دهند..
«ابوحمزه» سخنگوی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی پنجشنبه به مناسبت ششمین سالروز نبرد «البنیان المرصوص» (تجاوز اسرائیل به نوار غزه در سال 2014) تأکید کرده این گردان‌ها، موشک‌هایی در اختیار دارد که تمامی مراکز و تأسیسات حیاتی در سراسر فلسطین اشغالی در تیررس آن هستند. ابوحمزه این را هم گفته که گردان‌های القدس امروز بیشترین تجهیزات و حضور در میدان را دارند.
طبق گزارش شبکه «فلسطین الیوم»، ابوحمزه همچنین تصریح کرده گردان‌های القدس در جریان نبرد البنیان المرصوص و در طول پنجاه و یک روز نبرد، شهرک‌های صهیونیستی در حومه غزه و شهرهای بزرگ رژیم اشغالگر تا نتانیا را با موفقیت مورد هدف قرار‌دادند.
ابوحمزه همچنین با اشاره به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری تأکید کرد: «گردان‌های القدس با دقت رخدادها را دنبال می‌کند و با تمام قدرت برای حمایت از سرزمین و ناموس خود در میدان حضور دارد». وی به ملت صبور و پایدار فلسطین در مناطق درگیری که همچنان از مقاومت برای ادامه آزاد‌سازی سرزمین حمایت به عمل می‌آورد، درود فرستاد. گفتنی است رژیم صهیونیستی که ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر آمریکا را یک فرصت تاریخی برای خود می‌داند، تلاش گسترده‌ای را برای برآورده کردن آرزوهای خود در این یکسال باقی مانده کرده که الحاق کرانه باختری، یکی از آنهاست و این همان، راز جفتک‌انداختن‌های این روزهای صهیونیست‌هاست!
حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری
از سوی دیگر خبر رسیده، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه دست به یورش گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی زدند. بر اساس گزارش پایگاه «الرساله»، نظامیان صهیونیستی چندین فلسطینی را بازداشت کردند که از جمله آنها دو عضو ارشد حماس «حسین ابوکویک» از «بیتونیا» و «جمال الطویل» از «الیبره» و نیز یکی از اعضای کادر جهاد اسلامی به نام «محمد سعید حطاب» از «اریحا» بودند. خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، تعداد بازداشتی‌ها را چهارده نفر اعلام کرده است.
نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی روز چهارشنبه نیز با بی‌اعتنایی به وضعیت قرنطینه شهرها و روستاها در کرانه باختری به مناطق مختلف آن حمله کرده و شماری از شهروندان از جمله رئیس‌کمیته باز‌سازی مسجدالاقصی را بازداشت کردند.
همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی «ابراهیم مصطفى ابو یعقوب» جوان ۳۳ ساله اهل روستای «کفل حارس» در شمال استان «سلفیت» در کرانه باختری را به ضرب گلوله جنگی به شهادت رساندند. «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره به شبکه «المیادین» گفت: «این جوان فلسطینی در حالی که با برخی از دوستانش در حال پیاده‌روی بودند هدف شلیک گلوله نظامیان اشغالگر قرار گرفت. گلوله به سینه این جوان اصابت کرد و او به دلیل شدت جراحت در بیمارستان به شهادت رسید».