kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷

واردات گسترده مواد مخدر به یمن توسط ائتلاف سعودی‌ها!

سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن می‌گوید، خودروهای زرهی اماراتی و سعودی مقادیر زیادی مواد مخدر به یمن وارد کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.



ائتلاف سعودی در بیش از پنج سال گذشته انواع جنایت‌ها را در حق مردم بیگناه یمن مرتکب شده است. کشتار کودکان و زنان با بمب‌های ممنوعه، نابودی زیرساخت‌ها، محاصره و قحطی گسترده و گسترش تروریسم، بخشی از جنایت‌های عربستان و امارت در یمن بوده است. حالا خبر رسیده که این ائتلاف به واردات گسترده مواد مخدر به یمن نیز رو آورده است.
«عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن در این باره اعلام کرده، مواد مخدر ضبط شده، از خارج وارد شده و کشورهای عضو ائتلاف سعودی ورود این مواد را تسهیل می‌کنند. فارس به نقل از شبکه «المسیره» و در ادامه نوشته، العجری ادامه داد، نیروهای ائتلاف با تاجران مواد مخدر در داخل یمن در ارتباطند و اینها فرقی با مزدور ندارند. برخی مواد مخدر از طریق خودروهای زرهی اماراتی و سعودی وارد یمن می‌شوند.
وی دوشنبه تاکیدکرد، در شش ماه اول سال جاری میلادی ۲۳۵ عملیات مزدوران ائتلاف کشف و خنثی شده و ۵۲ عنصر گروهک القاعده نیز بازداشت شده‌اند. عبدالخالق العجری همچنین گفته که، ۲۹ تن ماده مخدر حشیش هم کشف و ضبط شده است. العجری در پایان از همکاری شهروندان یمنی با نیروهای امنیتی در کشف جرائم و امثال آن قدردانی کرد.
هشدار سخت انصارالله به سعودی‌ها
از سوی دیگر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن،‌ دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی‌ از کشف تسلیحات آمریکایی در یمن خبر داد. به گزارش پایگاه خبری «المسیره»، یحیی سریع در این کنفرانس اعلام کرد که امروز بخشی از «مشارکت آمریکا در توسعه» یمن آن هم از طریق اسحله‌هایی را نشان خواهد داد که بر روی آنها نشان «آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا» درج شده است.
سریع در ادامه از کشف اسلحه‌های آژانس آمریکایی یادشده در جبهه‌های «البیضاء»، «مأرب» و تعدادی دیگر از جبهه‌های یمن خبر داد. در ادامه این اظهارات آمده است که این آژانس آمریکایی از برخی سازمان‌ها که نقش جمع‌آوری اطلاعات با شعارهای بشردوستانه در یمن را داشته حمایت و آنها را تأمین مالی می‌کرده است.
یحیی سریع همچنین تأکید کرد که رژیم آمریکا در پس تجاوزها به یمن بوده، گروه‌ها را مسلح و اهداف را مشخص می‌کرده و از نظر سیاسی و اخلاقی برای تجاوزها پوشش ایجاد می‌کرده است. وی همچنین تأکید کرد که تمام اهداف نیروهای یمن یا نظامی بوده و یا از ماهیتی نظامی برخوردار بوده است. سریع در ادامه تأکید کرد که نیروهای یمن با یاری خداوند طی چند عملیات ویژه موفق شدند چند نقطه حساس را هدف قرار دهند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تأکید کرد که سخن گفتن با زبان زور و تهدید با مردم یمن و نیروهای مسلح این کشور فایده‌ای در پی نخواهد داشت.
وی در ادامه در پیامی به متجاوزان گفت که واکنش یمن به ترور «صالح الصماد»(رئیس‌شورای سیاسی یمن که در سال 2018 به شهادت رسید) در یک عملیات صورت نخواهد گرفت بلکه طی چندین عملیات خواهد بود و خواب از چشمان متجاوزان خواهد گرفت. وی همچنین تأکید کرد که یمن بیش از خود متجاوزان سعودی بر سلامت «برادران» در «نجد»، «حجاز» و «عسیر» پافشاری دارد. یحیی سریع خاطر نشان کرد که این دشمن (ائتلاف سعودی) است که با نصب سامانه پاتریوت غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. سریع در ادامه گفت:‌‌ «به برادران خود در عربستان‌، شهروندان و افراد مقیم در این کشور می‌گوییم که از مقرها و پایگا‌ه‌های نظامی و «کاخ ظالمان» فاصله بگیرند زیرا آنها دیگر جزو اهداف ارتش یمن هستند.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که هیچ نیرویی بر روی زمین نمی‌تواند عملیات نظامی ارتش یمن را
متوقف کند.