kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی:

چرخش امارات به سمت اسرائیل فراتر از عادی ‌سازی و در حد ائتلاف است

نماینده عرب کنست طی یادداشتی، با اشاره به علنی شدن پروژه‌های مشترک ابوظبی و تل‌آویو به بهانه مبارزه با کرونا، این اقدام را فراتر از عادی‌‌سازی روابط و یک طرح سازمان‌دهی شده برای علنی کردن تدریجی ائتلاف دو طرف علیه حقوق ملت فلسطین دانست.

امارات و رژیم صهیونیستی در دوران شیوع ویروس کرونا، به بهانه مبارزه با این ویروس، وارد نوعی همکاری   شده‌اند که به نظر می‌رسد عادی ‌سازی روابط و حتی ائتلاف، هدف نهایی آن است.
پس از آنکه رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد‌، دو شرکت دولتی این رژیم با 42 شرکت اماراتی توافق همکاری در زمینه «تکنولوژی برای مبارزه با ویروس کرونا» امضا کرده‌اند جمال زحالقه نماینده عرب عضو کنست رژیم صهیونیستی، طی یادداشتی که در روزنامه «القدس العربی» منتشر شد، به این امر واکنش نشان داد.
وی نوشت:« اعلام خبر امضای توافق ۴۲شرکت اماراتی با شرکت صنایع نظامی «رافائل» و «صنایع هوایی اسرائیل»، به منزله وارد کردن خنجر از پشت به ملت فلسطین و تک‌تک پسران و دختران آن است. در این روزها که طرح خطرناک الحاق و معامله قرن مطرح است که از بدترین و وحشتناک‌ترین طرح‌های تاریخ برای حل و فصل قضیه فلسطین به شمار می‌روند، یک کشور عربی را می‌بینیم که بی‌هیچ شرمی از توسعه روابط با اسرائیل پرده بر می‌دارد و رسما از طریق رسانه‌ها این امر را اعلام می‌کند و آشکارا از بنیامین نتانیاهو که در حال نسل کشی علیه حقوق سیاسی ملت فلسطین است، حمایت می‌کند.»
زحالقه نوشت که امارات و سایر کشورهای عربی همسو با آن، در واقع به آمریکا ابلاغ کردند که آماده‌اند با محاصره رهبری فلسطین، آن را متقاعد کنند که به مسیر اجرای معامله قرن وارد شود و این امر را با وسوسه‌های مالی و مجموعه‌ای از فشارها و تحریم‌ها محقق می‌سازند.
تظاهرات در اردن
صدها اردنی با تحصن مقابل سفارت آمریکا در امان، مخالفت خود را با حمایت آمریکا از طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اعلام کردند. این تحصن با دعوت "ائتلاف ملی مقابله با طرح معامله قرن" برای ایجاد زنجیره‌ای انسانی جهت مخالفت با طرح الحاق، معامله قرن و جانبداری آمریکا از اشغالگری اسرائیل برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این تحصن، قطع روابط دیپلماتیک اردن با آمریکا، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی، لغو پیمان صلح و توافقنامه گازی را در واکنش به طرح الحاق که به عنوان نتیجه طرح معامله قرن مطرح شده، خواستار شدند. دستگاه‌های امنیتی اردن مانع از پیشروی تظاهرکنندگان به سمت ساختمان سفارت آمریکا شدند. مراد العضایله، دبیرکل حزب جبهه کار اسلامی اعلام کرد که این فعالیت علیه صهیونیست‌ها و دولت آمریکا بوده و می‌خواهیم از این طریق موضعگیری اردن در مخالفت با هرگونه خصومت علیه آن را ابراز داریم.