kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم:

نسبت دادن خلاف‌های دیگران به مسئولان ارشد نظام فتنه انگیزی است

امام جمعه قم گفت: تحریک جامعه به سمت خلاف‌هایی که به دیگران برمی‌گردد و نسبت‌دادن آنها به مسئولان ارشد نظام ناروا و فتنه‌انگیزی بوده و بی‌انصافی و جفا به این اندازه قابل وصف نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم بیان داشت: ورود حکیمانه و عالمانه امام رضا(ع) در صحنه‌های گوناگون و مباحث مختلف اعتقادی فصلی درخشان در تاریخ بشری و حکمت اسلامی به شمار می‌رود.
امام جمعه قم گفت: دیدگاه اسلام ناب همواره توسط ائمه‌معصومین(ع) مطرح می‌شد و یک روز ائمه(ع) از ادعای راستین و حاکمیت الهی بر جامعه کوتاه نیامده و علیه ظلم همواره به مقابله پرداختند.
وی با تقدیر از گروه‌هایی که در جریان کرونا در تنظیم و ارتقای تاب‌آوری جامعه تلاش کردند، بیان داشت: کادر بهداشت و درمان و مسئولان به خوبی در صحنه مقابله با کرونا حاضر شده و افتخار آفریدند. به‌طور ویژه باید از مردم جهادی، طلاب بسیجی و همه کسانی که بدون مزد و با عشق و علاقه خطر کرده و در بیمارستان‌ها حاضر شده و به یاری محرومان شتافتند تقدیر کرد.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: با وجود تحریم و همه مشکلات توانستیم با تکیه بر منطق تاریخی خود به موفقیت برسیم.
امام جمعه قم گفت: نگاه‌‌اشغالگری، جنگ‌افروزی و کشتار وسیع مردم، غارتگری و استعمار پیچیده و نو، یکجانبه‌گرایی و نادیده گرفتن دیگران، توسعه جنگ‌افزارها و سلاح‌های کشتار جمعی، عهدشکنی، حمایت از مستبدان و قدرت‌های استبدادی، حمایت از تروریسم و فرهنگ ماده‌گرایی محض، بی‌اعتنایی به همه شئون معنوی و اخلاقی، تخریب فرهنگ بشری، تخریب محیط‌زیست، بی‌اعتنایی به مستضعفان عالم همواره در بین آمریکایی‌ها وجود داشته است.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در همین روزها در شورای امنیت هم که غالباً به نفع‌ آنها است شکست خوردند و در کرونا هم ضعف و پوچ‌گرایی خود را نشان دادند.
آیت‌الله اعرافی با ‌اشاره به آشوب‌های بزرگی که در پی تبعیض‌نژادی در آمریکا رخ داد، گفت: شکست‌های بزرگی در روزهای اخیر به آمریکایی‌ها تحمیل شده است.
امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها تصریح کرد: ملت قهرمان ایران از دولتمردان انتظار حل مشکلات را دارند اما در برابر مستکبران کوتاه نخواهند آمد.
وی اظهار داشت: اینجا لازم است که نامه‌ای که اخیرا پخش شده را پاسخ دهیم؛ به کسانی که به دنبال تحلیل‌های نادرست هستند می‌گوییم که حق نقد را قبول داریم اما سوءاستفاده از این فرصت برای فتنه‌انگیزی، تحریک و تشویش اذهان عمومی در روزهایی که جامعه سخت درگیر مشکلات است، پذیرفته نیست. تحریک جامعه به سمت خلاف‌هایی که به دیگران برمی‌گردد و نسبت‌دادن آنها به مسئولان ارشد نظام ناروا و فتنه انگیزی بوده و بی‌انصافی و جفا به این اندازه قابل وصف نیست.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: رهبری با هدایت‌های کم‌نظیر خود ایران اسلامی را به سطحی رسانده است که فتنه بزرگی چون داعش را علی‌رغم حمایت از سوی آمریکا و متحدانش دفع کند و در دستیابی به پیشرفت و تولید علم و فناوری در جایگاه برتر منطقه‌ای و جهانی قرار گیرد.