kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
اندیشکده آمریکایی خبر داد

کره شمالی با 62 کشور از جمله کره جنوبی رابطه تجاری دارد

اندیشکده «علوم و امنیت بین‌المللی» واشنگتن در گزارشی از 62 کشور نقض‌کننده تحریم‌‌های شورای امنیت علیه کره شمالی در بازه زمانی یک ساله خبر داد.


سا‌ل‌هاست که آمریکا کره شمالی را به دلیل فعالیت‌های اتمی‌اش تحریم کرده است، یک سال گذشته نیز با توجه به بی‌نتیجه ماندن مذاکرات 2018 واشنگتن-پیونگ‌یانگ این تحریم‌ها استمرار داشته است. اما آن‌طورکه ‌اندیشکده مذکور گزارش کرده، این تحریم‌ها توسط بسیاری از کشورها نقض شده است.
 به گزارش فارس، بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه توسط‌اندیشکده «علوم و امنیت بین‌المللی» مستقر در واشنگتن منتشر شده، ۶۲ کشور تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را در یک دوره یک ساله نقض کرده‌اند. ۲۵۰ مورد نقض تحریم‌ها از فوریه (بهمن-اسفند) ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ به ثبت رسیده و 6 کشور نسبت به سال قبل به تعداد کشورهایِ نقض‌کننده، افزوده شده است.
آژانس خبری «یونایتد پرس اینترنشنال» گزارش کرده، چین با ۶۰ مورد نقض در صدر این کشورهاست و پس از آن هنگ‌کنگ با ۲۰ مورد دیده می‌شود. در این فهرست کشورهای دیگری مثل روسیه، ایتالیا، هند، سنگاپور، ویتنام و مالزی هم به چشم می‌خورند. جالب توجه آنکه، در این فهرست نام کره جنوبی نیز به دلیل فروش محصولاتی از جمله خودرو و واردات زغال سنگ از همسایه شمالی دیده می‌شود.
گفتنی است، چنانکه از فهرست منتشر شده فهمیده می‌شود، نقض کنندگان تحریم‌ها تنها از کشورهای رقیب آمریکا نیستند و اسم کشورهای چون هند، ایتالیا و حتی کره‌جنوبی به چشم می‌خورد که روابط بسیار نزدیکی با آمریکا دارند!