kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲

فرمانده ارشد تحت امر امارات در یمن به انقلابیون پیوست

جنبش انصارالله یمن از جدایی یک فرمانده ارشد گروه تحت حمایت امارات و پیوستن او به انقلابیون خبر داد.




امارات از سال 94 در کنار آل‌سعود و حمایت‌های چند کشور غربی، به کشتار مردم بیگناه یمن مشغول است. این کشور با حمایت از شورای انتقالی جنوب، رسما به دنبال تجزیه یمن است. اما شکست‌های متعدد مزدوران امارات در برابر انقلابیون باعث شده تا اختلافات زیادی بین مزدوران تحت امر سعودی و امارات در جنوب یمن به وجود آید. این مسئله نیز باعث شده تا برخی از فرماندهان و نیروهای تحت امر امارات به فکر جدایی و پیوستن به جنبش انصارالله بیفتند. در همین ارتباط خبر رسیده که فرمانده ارشد عملیات جنگی یک گروه تحت حمایت امارات به جنبش انصارالله پیوسته است. به نوشته پایگاه «المسیره»، «عبدالملک خماش الأبیض» فرمانده عملیات جنگی نیروهای «المقاومهًْ الوطنیهًْ» تحت حمایت امارات که رهبری آن را «طارق صالح» برادرزاده علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن بر عهده‌دارد، به صنعا بازگشته و به صفوف انصارالله پیوسته است تا از این پس با ائتلاف سعودی بجنگد. «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در این باره طی توئیتی نوشته: «با حضور شیخ علی القیسی رئیس‌کمیته آشتی ملی و طارق الشامی رئیس‌گروه رسانه‌ای حزب المؤتمر و تعدادی از اعضای شورای مشورتی میزبان سرتیپ «عبدالملک الأبیض» رئیس‌عملیات پیشرفته در جبهه ساحل غربی بودیم، الأبیض از وطن عذرخواهی کرده و به صفوف آن برای جنگ با‌اشغالگران پیوست».
هشدار به ائتلاف سعودی
از سوی دیگر، سرلشکر «محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع یمن طی پیامی به کشورهای متجاوز به یمن، گفته نیروهای مسلح این کشور به زودی به زیاده خواهی‌های مهاجمان پایان خواهند داد. او در این پیام که سه شنبه برای سران عربستان و امارات ارسال شده، بر ادامه انجام عملیات هجومی راهبردی و گسترده در عمق خاک متجاوزان تأکید کرده است: «عملیات‌ راهبردی ما به زودی برای همیشه به قلدری‌ها، محاصره، ارتکاب جنایت‌های وحشیانه متجاوزان در حق مردم یمن، پایان خواهد داد».
او با‌اشاره به توانمندی‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن گفت که «این توانمندی‌ها معادلات خود را بر دشمن تحمیل کرده و توان بازدارندگی نیروهای مسلح یمن و هدف قرار‌دادن مناطق راهبردی و حیاتی متجاوزان را به نمایش گذاشته است». سرلشکر عاطفی گفت: «در مرحله آتی همه تسلیحات بازدارنده یمن پیشرفته‌تر و توسعه‌یافته‌تر خواهد بود و خواهیم توانست با این تسلیحات اهداف نظامی و اقتصادی متجاوزان را در عمق خاک خود هدف قرار دهیم». او با بیان اینکه معادلات سیاسی و نظامی به نفع مردم یمن بوده و متجاوزان شکست خورده هستند، تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن این توانایی را دارند که متجاوزان را چه بخواهند و چه نخواهند، مجبور به خروج از یمن کند.