kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵

آل‌سعود آزاد ‌سازی فروش مشروبات الکلی را هم کلید زد

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در جدیدترین اقدامات ضد دینی خود در تلاش برای آزاد کردن فروش مشروبات الکلی در سرزمین وحی است!

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از سال 2015 که وارد هرم قدرت در خاندان سعودی شد اقدام به اجرای مجموعه اقداماتی کرده که هدف آن «ایجاد سکولاریسم» و «تقدس زدایی» از دین عنوان شده است.
البته بن سلمان اسم این سیاست‌های خود را «اصلاحات اجتماعی» که تحت عنوان
«سند چشم‌انداز 2030» تبلیغ می‌شود، گذاشته و هدف آن را نیز «مدرن‌سازی جامعه عربستان» معرفی کرده است.
در چارچوب همین سیاست بود که مسابقات ورق بازی در عربستان برگزار شد، کنسرت‌های مختلط توسط خوانندگان غربی بارها در شهرهای مختلف عربستان اجرا شد و برگزاری مسابقات کشتی کج با پوشش‌های نامناسب! و تلاش برای جذب توریست‌های غربی بدون محدودیت‌های شرعی نیز از دیگر برنامه‌های بن سلمان بوده است. اما اقدامات وی محدود به این موارد نشده و اکنون خبر آمده که این رژیم تلاش‌هایی برای آزاد کردن فروش مشروبات الکلی در سرزمین وحی شروع شده
است!
آل‌سعود برای کاستن از میزان حساسیت‌ها ابتدا صفحه رسمی نظرسنجی در توئیتر به راه‌انداخته و موضوع این هفته را٬ «آزاد‌سازی فروش مشروبات الکلی» قرار‌داده است که نشان دهد حکومت سعودی همچنان در مسیر زیرپاگذاشتن اصول اسلام ناب محمدی و گسترش فساد و بی‌بندوباری در عربستان حرکت می‌کند. به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم بخش وبلاگ‌نویسی «توئیتر» یکی از مهم‌ترین سکوهای نظرسنجی عمومی سعودی‌هاست و هر اقدامی که آل‌سعود قصد اجرای آن را داشته باشد در این بستر به اشتراک گذاشته می‌شود.
اما موضوع جدید و قابل توجهی که این بار در این فضا به اشتراک گذاشته شده و از کاربران می‌خواهد تا نظر خود را درباره آن بیان کنند٬ بحث مشروبات الکلی و آزاد کردن فروش آن است که در سایه تحولات افراطی نظام سعودی در دوره اخیر اجرای آن خیلی دور از انتظار نیست. در این حساب کاربری که طرف‌های رسمی عربستان از جمله وزارت گردشگری نیز آن را دنبال می‌کنند از کاربران خواسته شده تا نظر خود را درباره آزادی فروش مشروبات الکلی به ویژه برای ترویج گردشگری داخلی و خارجی
-بیان کنند.
رای الیوم تاکید کرده آیا شرب خمر در اسلام حلال است؟ آیا می‌توان حرام خدا را حلال کرد؟ البته مقامات سعودی در این نظرسنجی از واژه «شراب» استفاده نکرده و به جای آن عبارت «نوشیدنی‌های الکلی» را به کار برده‌اند و با این عنوان نوشته‌اند: «نظر شما درباره فروش نوشیدنی‌های الکلی در عربستان از خلال بازارهای آزاد در فرودگاه‌های بین‌المللی چیست؟»
درست است که در این نظرسنجی از فروش مشروبات الکلی در بازارهای عادی تجاری عربستان صحبت نشده و آنها را تنها محدود به بازارهای آزاد در فرودگاه‌های بین‌المللی کرده است؛ اما فروش مشروب حتی در این فرودگاه‌ها نیز طبق قانون عربستان مجازات دارد.
سال گذشته نیز ویدیویی از داخل یک «دیسکوی حلال»! در جده منتشر شد و سایت‌های اجتماعی تصاویری را درباره افتتاح اولین «دیسکوی حلال»! در ساحل شهر جده منتشر کردند! گفتنی است، گزارش‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد، سعودی‌ها اصلا مسلمان نیستند.