kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
با صدور بیانیه‌ای

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمله به نیروهای حشدالشعبی عراق را محکوم کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛ حادثه اخیر بغداد و اقدام توطئه‌‌آمیز و فتنه‌گرانه آمریکایی‌ها در حمله به نیروهای حشدالشعبی و دستگیری رزمندگان کتائب حزب‌الله اقدامی کاملا ضدعراقی و استکباری بود که با هوشیاری و عمل به هنگام رزمندگان حشدالشعبی خنثی شد و معادلات مردمی قدرت در عراق را به رخ آمریکایی‌ها کشاند.

این بیانیه می‌افزاید: گرچه این اتفاق یک موضوع داخلی در عراق، محسوب می‌شود اما هرگونه فشار و فتنه‌گری علیه رزمندگان بسیج مردمی و محور مقاومت در عراق، تبعات سنگین بین‌المللی را در پی خواهد داشت.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مردم و گروه‌های سیاسی عراق را به هوشیاری و بیداری در مقابل فتنه‌گری‌ها دعوت می کند و اعلام می‌دارد: هر اقدامی که منافع و استقلال عراق را تهدید کند و جای پای آمریکایی‌ها را در منطقه و عراق تقویت کند، اقدامی استکباری و فتنه‌گرانه است. اگر به مصوبه پارلمان عراق در الزام خروج نیروهای نظامی خارجی به‌خصوص نیروهای آمریکایی از عراق توجه نشود و این طرح اجرا نگردد عراق هر روز شاهد مفسده‌گری و فتنه‌انگیزی آمریکایی‌ها خواهد بود.
بی‌شک مردم عراق با توجه به دغدغه‌های اسلامی و انقلابی خود در مسیر رهنمودهای مرجعیت حرکت خواهند کرد و تا پای جان برای هویت دینی و ملی خود فداکاری خواهند نمود. عزت، استقلال، آرامش و پیشرفت عراق و مجد و عظمت این ملت بیدار، آرزویی دست‌نایافتنی نیست و ملت رشید عراق با بیداری، امکان سلطه مجدد متجاوزین بر این کشور را نخواهند داد و هرچه زودتر شر آمریکا را از عراق کوتاه خواهند کرد. ان‌شاءالله تعالی.