kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه هنری چه گذشت؟(اخبار ادبی و هنری)

با حضور جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی و هنری، مراسم تکریم مدیر سابق و معارفه مدیر جدید حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.



پیش از آغاز رسمی ‌‌مراسم، مهمانان شرکت‌کننده در برنامه با حضور در مزار شهدای محوطه حوزه هنری با شهدای انقلاب و دفاع ‌مقدس تجدید میثاق کردند.
در این مراسم، چهره‌هایی چون آیت‌الله رشاد، حجت‌الاسلام خاموشی(رئیس سابق سازمان تبلیغات ‌اسلامی)، غلامعلی حدادعادل(رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی)، سیدعباس صالحی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت‌الاسلام محمد قمی‌(رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)، عزت‌الله ضرغامی‌(رئیس اسبق سازمان صداوسیما و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی)، محمد‌حسین صفار‌هرندی
(عضو مجمع تشخیص) مرتضی سرهنگی و... حضور داشتند و سخنرانی کردند. غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در این مراسم گفت: اگر در همه انواع هنری شامل ادبیات، هنرهای تجسمی، سینما و... ما چاره‌اندیشی و همت نکنیم انقلاب اسلامی از این ناحیه ضربه خواهد خورد. پس‌ ای دوستداران انقلاب اسلامی و شهید داده‌ها به فکر باشید هنر برای حفظ انقلاب و برای این کشور و جامعه و فرد فرد انسان‌ها امری بنیادی و حیاتی و ضروری است و به هیچ وجه فرعی و حاشیه‌ای نیست. محسن مؤمنی‌شریف رئیس سابق حوزه هنری در این برنامه گفت: بالاخره باید شرایطی فراهم می‌شد که جا برای جوانان خالی شود. اگرچه این فرآیند تغییر طول کشید اما به هر حال در این هشت ماهی که ماجرای تغییر مدیران زمان برد، من از همه مدیران حوزه بیعت خواستم تا همراه آقای دادمان باشند.  دست‌اندرکاران این برنامه در پایان، ضمن تجلیل از مومنی شریف، از همسر محسن مومنی شریف نیز با دعوت وی روی صحنه و اهدای هدیه قدردانی کردند. پس از برگزاری این برنامه در حضور مادر شهیدان خالقی‌پور و آیت‌الله رشاد متن حکم انتصاب محمد مهدی دادمان به‌عنوان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی قرائت و در قالبی آیینی نمادین به وی اهدا شد.
محمدمهدی دادمان، رئیس جدید حوزه هنری آخرین سخنران این مراسم بود که تأکید کرد: پیش از همه وظیفه خودم می‌دانم از استادم محسن مومنی شریف که به حق، بر گردن من حق استادی دارند تقدیر کنم. خوشبختانه در این جلسه از وصف ایشان زیاد صحبت شد اما من می‌خواهم امروز به مدیریت ایشان در این ۱۰ ساله‌‌ اشاره کنم. هر کسی حوزه هنری را می‌شناسد شهادت می‌دهد که حوزه هنری بالنده‌تر، رشیدتر از دوره‌های گذشته خود شده است.
دادمان در پایان تأکید کرد: امروز همه هویت ما که به‌صورت همه‌جانبه تحت هجومیم، به عنصر جهاد وابسته است. اگر من و همکارانم در حوزه هنری کاری کنیم که جهاد را روایت کنیم، قطعاً در راه خود موفق خواهیم بود.