kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱

کردهای تحت حمایت آمریکا نهاد‌های دولتی را در حسکه اشغال کردند

شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، بیشتر ساختمان‌های دولتی شهر «حسکه» (شمال شرق سوریه) را به اشغال خود درآوردند.



شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا دیروز به زور سلاح، شماری از ساختمان‌ها، نهادها و مقرهای دولتی در شهر حسکه را اشغال کردند.
ساختمان اداره کل غلات در محله غویران، ساختمان شرکت دولتی برق حسکه، ورزشگاه، بخشی از ساختمان ‌های مسکن جوانان، انجمن انفورماتیک سوریه، اداره کل صنعت و گردشگری و امور محیط زیست، اداره ترافیک، اداره ثبت احوال و بانک تجارت مناطقی هستند که به اشغال شبه نظامیان کرد در آمده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «یوسف قاسم» مدیرکل اداره غلات دولت سوریه در حسکه، تسلط شبه نظامیان کُرد بر ساختمان این اداره در محله غویران و اخراج کارکنان آن را تایید کرد و گفت: «درهای این اداره قفل زده شده و به کسی اجازه ورود به آنجا داده نمی‌شود».
شبه نظامیان کرد هر چند خودشان گفته‌اند که توسط آمریکا از پشت خنجر خورده‌اند، ولی باز هم دستورات نیروهای اشغالگر آمریکایی را پیاده می‌کنند. آنها قصد دارند، حسکه را به یک منطقه نظامی تبدیل کنند..                  
مناطق شمال شرق سوریه روزانه شاهد تظاهرات مردم علیه شبه نظامیان کُرد است. این تظاهرات در اعتراض به رفتارهای سرکوبگرانه و خودسرانه شبه نظامیان کرد انجام می‌شود. شبه نظامیان به دستور اربابان آمریکایی خود، امنیت این مناطق را سلب کرده و دست به ربودن، کشتار و سرقت می‌زنند.