kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
حماس از مردم فلسطین درخواست کرد

انقلاب سیل‌آسا علیه الحاق کرانه باختری

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همزمان با نزدیک شدن به زمان اعلامی طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، طی بیانیه‌ای، خواستار انقلاب سیل‌آسای مردمی علیه این طرح صهیونیستی شد.



 سرویس خارجی-

تقریبا یک هفته دیگر(11 تیرماه) زمان اعلامی توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق 30 درصد از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فرا می‌رسد و بسیاری معتقدند که این مسئله در صورت تحقق، پیامدهای خطرناکی هم برای منطقه و هم برای رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت. گروه‌های فلسطینی در اتحاد کامل با یکدیگر و برای چندمین بار علیه این طرح به پا خاسته و خواستار مقابله با رژیم صهیونیستی شده‌اند.
در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، دیروز با صدور بیانیه‌‌‌ای، خواستار انقلاب سیل‌آسای مردمی، تحرکات فراگیر و عمومی و همچنین به کارگیری تمام ابزارهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی شد. آنطور که خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نوشته، جنبش مقاومت اسلامی در این خصوص گفته، «برای آنکه دشمن و حامیان آن بدانند که در فلسطین، مردان و در امت، قهرمانانی وجود دارند که از خاک، انسان‌ها و مقدسات دفاع می‌کنند باید انقلابی سیل‌آسا و مردمی به پا کنیم». حماس در توصیف مردان فلسطین نیز گفت «آنها افرادی هستند که برای پاسداری از تاریخ، مسئله فلسطین و سرزمین و مردم، قادرند دشمن را مهار و متوقف کنند». در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «ای آزادگان قهرمان، مردان، زنان، پیران و جوانان انقلاب کنید! زیرا پس از از دست رفتن خاک، انسان نیز از بین خواهد رفت، حریم‌‌ها نقض و سرزمین برای دشمن مباح خواهد شد و ثروت‌ها به یغما خواهند رفت.» در این بیانیه همچنین از مردم خواسته شده که در فعالیت‌ها و راهپیمایی‌های مخالف طرح «الحاق» کرانه باختری مشارکت داشته باشند.
تظاهرات بین‌المللی در کرانه باختری
دوشنبه شب اما ده‌ها نفر از نمایندگان و سفرای اردن و تعدادی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی در تظاهرات هزاران نفری که نزدیکی ورودی جنوبی شهر اریحا در منطقه الأغوار(کرانه باختری) برگزار شده بود شرکت کردند. در این تظاهرات نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه، چین و تعدادی از کشورهای اروپایی و غربی شرکت داشتند. طبق گزارش پایگاه «العربی‌الجدید» مشارکت نمایندگان و سفرای خارجی در این تظاهرات به منظور نشان دادن میزان مخالفت بین‌المللی با طرح اشغال کرانه باختری به ویژه منطقه الأغوار صورت گرفت. در همین رابطه «ابراهیم ملحم» سخنگوی دولت فلسطین گفت که مشارکت غرب در این تظاهرات تلاشی برای ممانعت از اجرای طرح اشغال کرانه باختری است که نقض قوانین بین‌المللی و تجاوز به حق ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل محسوب می‌شود. وی افزود: «ما یقین داریم حضور بین‌المللی و اروپایی و محکومیت بین‌المللی طرح اشغال رژیم صهیونیستی این طرح‌ها را به شکست خواهد کشاند و ملت فلسطین به حق خود برای تشکیل دولت مستقل فلسطین دست خواهد یافت».