kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
سردار فضلی در نشست خبری

کشور در بهترین شرایط دفاعی قرار دارد

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: امروز در همه ساعت شبانه روز فرزندان انقلاب با چشمان باز دشمنان را رصد می‌کنند از این‌رو کشور در بهترین شرایط دفاعی قرار دارد.




سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه و رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نشست خبری که روز گذشته برگزار شد با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: جنگ در حالی در ۳۱ شهریورماه به صورت رسمی آغاز شده بود که ۶۰۱ بار پیش از آن رژیم بعث عراق به مرزهای ایران تعدی کرده بود. به همین خاطر با فرمان امام خمینی(ره) بر همه تکلیف شد که به جبهه‌ها بروند، بنابراین رزمندگان به کمک ارتش آمدند و دفاع هویت پیدا کرد.
وی افزود: ایستادگی مردم در دفاع مقدس موجب شد دشمن به اهدافش نرسد، در این راه شهدای فراوانی همچون سپهبد شهید صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی تقدیم شد که با همان روحیه دفاع مقدس جبهه مقاومت را نیز اداره کرد.
دفاع مقدس، جنگ هویت بود
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه، دفاع مقدس را جنگ هویت دانست و گفت: در دفاع مقدس همه نیروهای مسلح و مردم ترکیب شدند و اتفاقات بزرگی را رقم زدند و هیمنه دشمن را در هم شکستند.
سردار فضلی با اشاره به برنامه‌های نیروهای مسلح برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس چهل هفته در سراسر کشور برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت، در این فرایند چهل هفته‌ای همه نیروهای شرکت خواهند داشت و به تدوین دستاوردهای عالی دفاع مقدس می‌پردازند.
وی تصریح کرد: امروز در همه ساعت شبانه‌روز فرزندان انقلاب اسلامی ایران با چشمان باز دشمنان را رصد می‌کنند و با وجود همه مشکلات کشور در بهترین شرایط دفاعی قرار دارد.
به گزارش مهر، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: ما در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی به‌دنبال تدوین دستاوردهای عالی دفاع مقدس برای جوانان هستیم، البته در اجرای همه برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونا پروتکل‌های مختلف بهداشتی رعایت کرده و از ظرفیت‌های رسانه‌ها استفاده می‌کنیم.
شعار هفته دفاع مقدس؛
 «ما قوی هستیم»
وی گفت: شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس «ما قوی هستیم» است، همچنین مرکز تحقیقات دفاع مقدس سپاه با برنامه‌ریزی و مستندات متقن نشست‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند تا به شبهاتی که در مورد دفاع مقدس وجود دارد پاسخ دهند.
تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، فرماندهی و مدیریت در دفاع مقدس، نقش اقشار و اصناف در دفاع مقدس، تبیین دستاوردهای کشور در دفاع مقدس و بعد از آن، پیشرفت‌های کشور در حوزه دفاعی و بازدارندگی، بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهدا، تبیین نقش استان‌ها در دفاع مقدس و ... از جمله محورهای برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که با شعار «ما قوی هستیم» طی ۴۰ هفته برگزار
خواهد شد.