kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

فاکس‌نیوز: در آمریکا با انقلاب مواجهیم معترضان خواستار نابودی نظام کنونی هستند

همزمان با ادامه اعتراض‌های ضد نژادپرستی، یک شبکه تلویزیونی نزدیک به کاخ سفید اعلام کرد، تحولات عمیقی در کشور در حال رخ دادن است، یک انقلاب در جریان است که هدفش نابودی نظام کنونی است.

 
  سرویس خارجی-

 اعتراض‌ها در آمریکا علیه نژادپرستی سیستمیک، بعد از گذشت یک ماه از قتل وحشیانه «جورج فلوید» توسط پلیس، همچنان ادامه دارد. مردم آمریکا عمیقاً احساس ناراحتی و ناامیدی می‌کنند؛ بر اساس یک نظرسنجی دانشگاه شیکاگو‌، که «سی ان ان» آن را منتشر کرده است، فقط 14 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که خیلی خوشبخت هستند. این پایین‌ترین حد از چنین نگرشی از سال 1972 تاکنون عنوان شده است. با ادامه اعتراضات، شبکه خبری «فاکس نیوز»، که به عنوان یک رسانه نزدیک به «دونالد ترامپ» خوانده می‌شود، دیروز همزمان با پخش صحنه‌هایی از اعتراضات و درگیری‌های روزهای اخیر، خطاب به معترضان گفت: «کشور در آستانه انحطاط قراردارد، عقب بکشید تا همه نفس بکشیم، نگذارید به سمت آشوب مطلق برویم». فاکس نیوز در گزارش دیگری، با هشدار جدی نسبت به خطر وقوع انقلاب در کشور گفت:« تحولات عمیقی در حال رخ دادن است که می‌تواند آمریکا را از آنچه که هست دگرگون کند.مردم آن را احساس می‌کنند، اگر چه سران کشور آن را نادیده می‌گیرند. جمهوری خواهان کنگره خیلی ترسیده‌اند و تنها وانمود می‌کنند که متوجه این دگرگونی شده‌اند.» فاکس نیوز افزود:«ظاهراً جمهوری خواهان بر این باورند که این تنها یک منازعه سیاسی است. ولی دموکرات‌ها بهتر می‌دانند، آنها به خودشان دروغ نمی‌گویند. آنها فهمیده‌اند که یک انقلاب در جریان است. مرگ جورج فلوید، خشم گسترده مردم را برانگیخته است، یک خشم گسترده حقیقی که مردم آن را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. اما آنها می‌دانند آنچه که در حال رخ دادن است ارتباط کمی با جورج فلوید و افراد شبیه به او دارد. مانند همه انقلاب‌ها، آنچه که در این مرحله دارد اتفاق می‌افتد، نابود کردن نظام کنونی و جایگزینی آن با یک نظام جدید است.»
کشتن با طناب دار
در آمریکا همزمان با اعتراضات ضد نژادپرستی، نگرانی‌ها از به دار آویخته شدن سیاهان نیز بالا گرفته است. با رسیدن تعداد سیاه پوستان به دار آویخته شده در آمریکا از زمان مرگ فلوید تاکنون به ۶ تن، نگرانی‌ها نسبت به از سرگیری کشتن سیاه پوستان (لینچ کردن) را تشدید کرده و مقام‌های اف‌بی‌آی و دادگستری آمریکا را برای یافتن دلایل این کشتارها، به تکاپو واداشته است. بر اساس گزارش «دیلی میل»، از ۲۷ می‌(7 خرداد) سال جاری میلادی تا کنون، جسد یک زن، چهار مرد و یک پسر نوجوان که به صورت جداگانه به دار آویخته شده بودند، در پورتلند، کالیفرنیای جنوبی، هوستون و نیویورک کشف شده است. تاکنون مقامات گزینه خودکشی را در رابطه با هر 6 مورد رد کرده‌اند، اما هر یک از این رویدادها باعث افزایش نگرانی‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال لینچ کردن (کشتن به ویژه از طریق اعدام) آنها همزمان با تشدید تنش‌های نژادی در سراسر آمریکا شده است. «شیلا جکسون لی» عضو دموکرات کنگره آمریکا از ایالت تگزاس، پس از خبر به دار آویخته شدن یک مرد اسپانیایی از یک درخت در هوستون گفت: «مردم بسیار نگران هستند. این یک دوره سخت و چالش برانگیز برای ماست».مقامات در این مورد می‌گویند که پس از کشف جسد این مرد، هیچ سند و مدرکی دال بر قتل کشف نشده است. مقامات هنوز هویت این مرد را فاش نکرده‌اند و منتظر نتیجه کالبدشکافی هستند.وزارت دادگستری آمریکا و اف‌بی‌آی در حال حاضر مشغول تحقیق درباره مرگ «رابرت فولر» مرد سیاه پوست ۲۴ ساله‌ و یکی از این شش سیاه پوست به دار آویخته شده، هستند. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی است که احتمال دارد این 6 سیاه پوست توسط حامیان نژادپست ترامپ به دارآویخته شده باشند.
ادامه اعتراضات
روز یک شنبه نیز برخی شهرهای آمریکا شاهد اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی بود. مردم «لس آنجلس» با سر دادن شعار و در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی در اعتراض به کشته شدن «آندرس گواردادو»، یک جوان ۱۸ ساله لاتین تبار
دیگر به دست معاون پلیس این شهر، تظاهرات کردند.این جوان به عنوان یک نگهبان امنیتی در یک فروشگاه کار می‌کرد. وی پنج شنبه گذشته به دست معاون پلیس لس آنجلس
کشته شده است. حاضران در این تظاهرات خواهان رسیدگی به پرونده قتل شدند.پلیس لس آنجلس هیچ اظهار نظری در این باره نکرده است. همچنین، «ماکسین واترز» و «نانت دیاز باراگون» دو نماینده دموکرات لس آنجلس، روز یکشنبه از دادستان کل کالیفرنیا خواستند تا درباره قتل مرد جوان توسط معاون کلانتر لس آنجلس تحقیق کند.این دو نماینده آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کردند: «نیاز به تحقیقات مستقل در مورد مرگ آندرس گواردادو ۱۸ ساله است». نمایندگان مناطق کالیفرنیای جنوبی اعلام کردند: «روز دیگر به یک جوان سیاه‌پوست یا رنگین پوست توسط پلیس تیراندازی شده است. این کشتار‌ها باید متوقف شود. ما آن را خواستاریم. مردم آمریکا خواستار آن هستند.»
شبکه خبری سی ان ان فیلم جدیدی را نیز منتشر کرد که نشان می‌دهد یکی از نیرو‌های پلیس آمریکا در شهر نیویورک، گلوی یک جوان سیاه‌پوست را آن قدر فشار می‌دهد که این سیاهپوست از حال می‌رود.تصاویر ویدئویی منتشر شده درخصوص این حادثه، بار دیگر موجب شد بحث‌ها درخصوص شیوه‌های پلیس آمریکا برای بازداشت افراد قوت بگیرد. این تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد صبح یکشنبه در محله «کویینز» بحثی میان پلیس و چند نفر در بگیرد، که در نهایت به مداخله پلیس و بازداشت یک جوان سیاه‌پوست منجر می‌شود.ظاهراً پلیس نیویورک برای بازداشت این فرد از شیوه گذاشتن زانو بر روی گردن استفاده می‌کند. بر اساس اصلاحات جدید برای پلیس نیویورک، استفاده از این شیوه ممنوع است. بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، پلیس نیویورک افسر پلیس را که ظاهرا از شیوه گذاشتن زانو بر گردن فرد بازداشت شده استفاده کرده است، از کار تعلیق کرد.
تیراندازی‌های مشکوک
تیراندازی‌های مشکوک نیز در آمریکا همچنان ادامه دارد؛ به گزارش فارس، پلیس آمریکا اعلام کرد، بر اثر تیراندازی در شهر «شارلوت» بزرگترین شهر ایالت کارولینای شمالی، دو نفر کشته و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند. پلیس شارلوت اوایل صبح دوشنبه به وقت محلی در توئیتی از مرگ یکی از قربانیان این حادثه در صحنه تیراندازی خبر داد و اعلام کرد که چند نفر دیگر هم زخمی شدند. اما معاون رئیس‌پلیس این شهر به خبرنگاران گفت که مرگ دو نفر از مجروحان تایید شده است.به گزارش شبکه محلی وابسته به «فاکس نیوز»، این مقام پلیس همچنین اعلام کرد، پنج نفر دیگر بعد از تیراندازی به دلیل تصادف با خودروها زخمی شده‌اند.پلیس بعد از تماس تلفنی یک عابر پیاده در محل حادثه که صدها نفر در آنجا حضور داشتند، حاضر شد. به گفته پلیس، چندین مهاجم مسلح در این حادثه نقش داشته‌اند. هنوز مشخص نیست آیا کسی در این رابطه دستگیر شده است یا خیر.روز شنبه نیز چندین تیراندازی در نقاط مختلف آمریکا گزارش شد. در پی تیراندازی در شهر «آئوستین» در ایالت تگزاس آمریکا، دست کم پنج نفر به شدت مجروح شدند.همچنین، در پی تیراندازی در تجمعی در شهر «سیراکیوز» واقع در شمال ایالت نیویورک، ۹ نفر دچار جراحت شدند.در حادثه تیراندازی دیگری، پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا اعلام کرد، ۱۲ نفر هدف گلوله قرار گرفتند که یکی از مجروحان این حادثه جان باخت.