kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

تظاهرات بزرگ در دیرالزور به حمایت از بشار اسد

هزاران تن از ساکنان شهر «دیرالزور» در شرق سوریه با برپایی تجمع بزرگ، تحریم‌های آمریکا علیه ملت سوریه را محکوم و تاکید کردند که این گونه فشارها، آنها را تسلیم نمی‌کند.



هزاران تن از ساکنان شهر دیرالزور دیروز با بر پایی یک تجمع بزرگ، تحریم جدید آمریکا علیه ملت سوریه را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تجمع ملی گفتند، هیچ فشاری نمی‌تواند آنها را وادار کند که از دفاع از میهن شان دست بر ‌دارند.
آنها در حالی که پرچم‌های کشورشان و پلاکاردهایی را در محکومیت تروریسم اقتصادی در دست داشتند، بر مقاومت در برابر قدرت‌های متجاوز تاکید کردند. شهروندان دیرالزور به خبرنگاران گفتند که آمریکا در نقشه‌های سابق خود علیه سوریه ناکام مانده و به همین خاطر، اکنون به تروریسم دیگری که محاصره غیرانسانی و محروم کردن یک ملت از حق خود در داشتن زندگی شرافتمندانه است، متوسل شده‌اند.
شرکت‌کنندگان در این تجمع ضدآمریکایی تاکید کردند که در خوشی و ناخوشی حامی میهن شان هستند و تحریم‌ها علیه سوریه، عزم و اراده سوری‌ها را برای خودکفایی بالا می‌برد.
«مختار العزی النقشبندی» رئیس‌اوقاف استان دیر الزور سوریه، هم در این تجمع گفت:« قانون سزار آن گونه که آمریکا برای آن تبلیغ می‌کند، قانون نیست و هیچ ارتباطی با قوانین انسانی و بین‌المللی ندارد؛ بلکه حلقه جدیدی از زنجیره توطئه علیه سوریه و ملت آن است و همه باید بدانند که مردم ما در دفاع از خاک و ناموس خود خون داده‌اند و هرگز تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند».
رئیس‌اتحادیه کشاورزان دیرالزور هم بر تلاش‌های مردم بومی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی به منظور مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تاکید کرد.
طی روزهای گذشته نیز دیگر شهرهای سوریه شاهد برپایی تجمع و تظاهرات‌ مشابه علیه تحریم‌های آمریکا بوده است. کنگره آمریکا ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸ تحریم‌های جدیدی را علیه سوریه، موسوم به قانون «سزار»‌، به تصویب رسانده است. مرحله اول تحریم‌ها از روز چهارشنبه(26 خرداد) گذشته اجرایی شد. این قانون به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت سوریه و متحدان آن و شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با این کشور است.