kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
ترامپ تهدید کرد

اگر در انتخابات پیروز نشوم سراسر آمریکا مثل مینیا پولیس به هم می‌ریزد

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای، تصویری هولناک از آمریکا تحت ریاست جمهوری «جو بایدن» ارائه کرد و مدعی شد که اگر خودش در انتخابات پیروز نشود، سراسر آمریکا به آشوب کشیده می‌شود!

«دونالد ترامپ» این روزها با بحران‌های ریز و درشت زیادی در داخل آمریکا رو به رو است؛ اقتصاد آمریکا وارد رکود شده است، 121 هزار نفر به خاطر کرونا فوت کرده‌اند و اعتراضات ضد نژادپرستی نیز در سراسر این کشور ادامه دارد. همزمان، وی در نظرسنجی‌ها نیز از بایدن رقیب دموکرات خود، در انتخابات آتی ریاست جمهوری‌، عقب افتاده است.
ترامپ به همین خاطر و برای اینکه شرایط را عوض کند، در جدیدترین اظهارات خود، تلاش کرد مردم آمریکا را به شدت از عواقب انتخاب نشدنش به عنوان رئیس‌جمهور، بترساند. به نوشته روزنامه «دیلی میل»، ترامپ در جریان مصاحبه به مناسبت روز پدر، هشدار داد: «اگر من در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز نشوم و جو بایدن رئیس‌جمهور شود، کل کشور به مینیاپولیس تبدیل خواهد شد. احساس می‌کنم اگر دموکرات‌ها وارد کاخ سفید شوند، عاقبت کشورمان به معنای واقعی کلمه، رکود و افسردگی خواهد بود، شبیه چیزی که تاکنون شاهد آن نبوده‌اید».مینیاپولیس شهری است که در آن، «جورج فلوید» به دست یک افسر سفید پوست کشته شده است؛ رویدادی که موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی با شعار «زندگی سیاه پوستان مهم است» را در سراسر آمریکا و غارت و آشوب در شهر مینیاپولیس را به راه‌انداخت. ترامپ ضمن انتقاد از شهرهایی که شهرداران آنها دموکرات هستند، گفت:« بدون رهبری من به عنوان یک جمهوری‌خواه، کشور دچار آشفتگی، بی‌نظمی و اختلال می‌شد.»وی افزود: این یک موضوع بسیار ناراحت‌کننده است.اما به مردمی که برای شرکت در انتخابات آماده می‌شوند می‌گویم که تنها یک موضوع وجود دارد و آن این است که شما نمی‌توانید به دیوانه خانه بازگردید. اگر دموکرات‌ها در انتخابات پیروز شوند، فکر نمی‌کنم که کشور مجددا بتواند سر پا شود.
مبارزه دادستان نیویورک با ترامپ
«جفری برمن» دادستان منطقه جنوب نیویورک که درخصوص همکاران و نزدیکان ترامپ تحقیق می‌کرد، از دستور دادستان کل این کشور برای کناره‌گیری از سمت خود، سرپیچی و اعلام کرد:« از طریق یک بیانیه مطبوعاتی در جریان برکناری خود قرار گرفتم، من استعفا ندادم و قصد آن را نیز ندارم».وی تاکید کرد که از سوی قاضی دادگاه منطقه جنوبی نیویورک به این سمت منصوب شده و تا زمانی که یک نامزد منتخب ریاست جمهوری تائید نشود، کناره‌گیری نخواهد کرد. برمن افزود: تا آن زمان تحقیقات ما بدون وقفه ادامه خواهد داشت.امتناع برمن از کناره‌گیری یک ساعت پس از آن اعلام شد که وزارت دادگستری آمریکا خبر انتصاب «جی کلایتون»، رئیس‌کمیسیون بورس و اوراق بهادار را برای این منصب اعلام کرده، فردی که فاقد سوابق قضایی است.