kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
وزیر بهداشت تأکید کرد

نقش ارزنده رهبر انقلاب در حمایت از سیاست‌‌های وزارت بهداشت در مقابله با کرونا

وزیر بهداشت گفت: رهبر انقلاب در ابعاد مختلف مقابله با کرونا، نقش ارزنده و بی‌بدیلی داشتند.

به گزارش تسنیم، سعید نمکی در هشتاد و هشتمین جلسه شورای آینده‌ نگاری و نظریه‌پردازی سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه نظام شبکه طی سالیان گذشته، با تأکید بر ضرورت تمرکز بیشتر بر حوزه بهداشت، اظهار داشت: نسبت به آنچه که در توسعه زیرساخت‌‌های درمان در سال‌‌های گذشته انجام شده، در توسعه زیرساخت‌‌های نظام بهداشتی کشور به خصوص نظام شبکه به‌عنوان یک زیرساخت بسیار مغتنم، حرکت‌‌های شایان توجهی انجام نشده است.
نمکی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و نظام شبکه، درخور تحسین است، افزود: همکاران عزیزمان در حوزه بهداشتی به دلیل عدم حمایت کافی نتوانستند آنچه در ذهن داشتند را برای توسعه و حمایت بیشتر از نظام بهداشتی کشور به کار گیرند. وی خاطرنشان کرد: بنده وقتی به وزارت بهداشت آمدم، اولین تکالیف برجای مانده‌‌ای که با آنها مواجه شدم، بحث پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و پزشکی خانواده بود. زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم، بارها در این مورد جلسه گذاشتیم که چگونه می‌‌توان بحث پزشکی خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت را به‌عنوان ابزار اصلی حمایت از استقرار منطقی این ساختار پیاده کرد، کاری که متأسفانه بارها به دلایل مختلف مورد بی‌‌مهری و کم‌‌توجهی قرار گرفته بود. وزیر بهداشت ادامه داد: لذا زمانی که به وزارت بهداشت آمدم اولین گامی‌که برداشتم، ریل‌‌گذاری و استقرار پرونده الکترونیک سلامت بود. همکارانم بسیار تلاش کردند و ما توانستیم این ریل‌گذاری را در مدت زمان کوتاهی به ثمر برسانیم. این موضوع کمک کرد در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون و مدیریت کرونا موفق عمل کنیم.
 نقش ارزنده رهبری در حمایت از سیاست‌‌های وزارت بهداشت
نمکی افزود: مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف کرونا، نقش ارزنده و بی‌بدیلی داشتند، می‌‌دانیم که در هر یک و نیم قرن، دنیا دچار چنین بلا و آفتی می‌‌شود که در تاریخ کشورها ثبت می‌‌شود و در تاریخ کشور ما نیز در موضوع کرونا، نقش ارزنده مقام معظم رهبری بسیار پررنگ بوده و دور از انصاف است که آن‌‌ها را به تصویر نکشیم. رسالت خود می‌‌دانم که این‌‌ها را نوشته و بازگو کنم که آیندگان بدانند که چه کسانی در این طوفان بلا، نقش‌‌های مهم و ارزنده را ایفا کردند. بنده مطلقا اهل بیان کوچک‌‌ترین واژه‌‌ای از زبانم نیستم که از دلم نگذشته باشد. ایشان از جنبه‌‌های مختلف ما را کمک کردند، یکی از این کمک‌‌ها، اعتقاد شخصی‌‌شان به رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت است. یکی از زیباترین فرمایشات ایشان همین است که فرمودند، اگر می‌‌خواهیم برای آینده نظام سلامت سرمایه‌گذاری کنیم، باید زیرساخت‌‌های شبکه را توسعه دهیم.