kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
در سایه حاکمیت انگلیس

آل‌خلیفه جوان شیعه بحرینی را پس از شکنجه به اعدام محکوم کرد

دیوان عالی رژیم آل خلیفه در بحرین حکم اعدام یک جوان شیعی را بدون ارائه سندی برای مجرم بودن او تأیید کرد. این جوان 35 ساله به شدت شکنجه و به او تجاوز شده است.





دیوان عالی رژیم آل خلیفه در اقدامی خصمانه حکم اعدام «زُهیر ابراهیم جاسم عبدالله» را تأیید کرد. این جوان ۳۵ ساله شیعه به مشارکت در اقدامات تروریستی متهم شده، این درحالی است که مقامات منامه تاکنون هیچ سندی، تاکید می‌شود هیچ سندی را برای اثبات اتهامات این جوان ارائه نکرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر از «صوت المنامه»، زُهیر پیش از انتقال به بازداشتگاه «حوض الجاف»، به حکم دادستانی مبارزه با تروریسم، ۵۵ روز را در مرکز تحقیقات و بازجویی بحرین برای اخذ اعتراف اجباری زیر شکنجه سپری کرد.
از جمله شکنجه‌هایی که او به آنها اشاره کرده و دادگاه‌ها را در جریانش قرار‌داده، عریانی کامل بدن، شوک الکتریکی در مناطق حساس بدن، تجاوز جنسی و ضرب و شتم شدید است که در نتیجه وی مجبور شده برگه اعترافات اجباری را امضا کند.
طبق اعلام برخی رسانه‌های عربی، پیشتر نیز نظامیان رژیم آل خلیفه با یورش به منزل «زُهیر ابراهیم جاسم عبدالله»، ضمن ضرب و شتم شدید همسرش، او را تهدید به تجاوز کرده‌ بودند. البته این اتفاقات در رژیم
آل خلیفه مسبوق به سابقه است. این رژیم قرون وسطایی به شدت از سوی دولت انگلیس حمایت می‌شود.