kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
سیاستِ یکی به میخ یکی به نعل اسرائیل در لیبی

حمایت سیاسی رژیم صهیونیستی از دولت وفاق ملی همزمان با حمایت تسلیحاتی از ژنرال حفتر!

چندی پیش یکی از مقامات عالی رتبه اماراتی از حمایت رژیم صهیونیستی از دولت وفاق ملی گفت و حالا یک رسانه عرب‌زبان از نقش امارات در ارسال سلاح‌های ساخت این رژیم به لیبی، برای استفاده نیروهای حفتر می‌گوید! دولت وفاق ملی لیبی در حال جنگ با ژنرال حفتر است.





چند هفته پیش بود که «انور قرقاش»، معاون رئیس‌پلیس«دوبی» گفت، رژیم صهیونیستی از دولت وفاق ملی حمایت می‌‎کند که طرف جنگ امارات، عربستان و مصر و همچنین نیروهای «خلیفه حفتر» در لیبی است؛ اما حالا روزنامه عرب زبان «صوت العروبه» چاپ آمریکا با انتشار گزارشی به قلم «رشاد ابو شاور»، نویسنده فلسطینی، فاش کرده که امارات در ارسال سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی برای نیروهای تحت امر حفتر در لیبی نقش دارد! این یعنی رژیم صهیونیستی در لیبی، از دولت وفاق ملی حمایت سیاسی و از ژنرال حفتر که در حال جنگ با این دولت است، حمایت تسلیحاتی می‌کند.
به گزارش ایسنا، ابوشاور در نوشته خود به نقل از چند منبع فاش کرده که ابوظبی هواپیماهای خود را به بهانه ارسال کمک به فلسطین می‌فرستاد تا پس از آن سلاح و مهمات‌های ساخت رژیم صهیونیستی را برای نیروهای خلیفه حفتر در لیبی ارسال کند: «وابستگی امارات به اسرائیل به حدی رسیده که مشابه نقشش در یمن، سلاح و مهمات خریداری شده با پول نفت را برای پیچیده کردن جنگ داخلی در لیبی، به این کشور منتقل می‌کند».
همه این‌ها در حالی است که دولت «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، نیز به ادعای روزنامه‌های ترک، خواستار ساخت پایگاه‌های دائمی در لیبی است. ضمیمه خبرهای بالا با این خبر، گستردگی مصیبت در لیبی را می‌نُماید. لیبی این روزها تبدیل به زمینی برای تُرک‌تازیِ مجموعه‌ای از کشورها شده است و قربانیِ اصلیِ این غارت‌گران، مصلحت عمومیِ مردم لیبی است.