kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵

مرگ رئیس‌جمهور بروندی بر اثر ویروس کرونا

همزمان با شیوع ویروس کرونا در قاره سیاه، رئیس‌جمهور کشور بروندی بر اساس اعلام پزشکان، بر اثر ابتلا به این ویروس، درگذشت.

ویروس کرونا همچنان در جهان قربانی می‌گیرد. طبق گزارش وبگاه «ورلد امتر » تا کنون هفت میلیون و 900 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و 433 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. دیروز خبر رسید که رئیس‌جمهور بروندی احتمالا اولین رهبر کشوری است که به خاطر ابتلا به این بیماری فوت کرده است. دولت بروندی پیش از این، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که « آنکرونزیزا »  روز شنبه به دلیل ایست قلبی فوت کرده است.اما بر اساس گزارش دیلی میل، یک منبع پزشکی در بیمارستان «کاروسی» که در آنجا « آنکرونزیزا » جان سپرد، تأیید کرده که علت مرگ رئیس‌جمهور بروندی، به دلیل عارضه تنفسی ناشی از کرونا بوده است. بعد از آنکه همسر رئیس‌جمهور در آخر ماه گذشته میلادی بر اثر بیماری «کووید »۱۹ در بیمارستان بستری شده بود، سوء‌ظن بسیاری وجود داشت که «انکرونزیزا» نیز به کرونا مبتلا باشد.
« آنکرونزیزا »  که طی سه دوره 5 ساله قدرت را در اختیار داشت، قرار بود چند روز دیگر قدرت را به رئیس‌جمهوری منتخب بعدی این کشور منتقل کند. کشور آفریقایی بروندی ماه گذشته در بحبوحه بحران کرونا انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد و طی آن، «اواریسته دایی‌شیمیه» ژنرال بازنشسته و نامزد حزب حاکم بروندی، با کسب 69 درصد آرا پیروز شده است.