kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷

هشدار طلاب حوزه نجف به مذاکره کنندگان در باره هرگونه تسامح با آمریکایی‌ها

جمعی از طلاب حوزه علمیه نجف به تیم مذاکره کننده دولت عراق هشدار دادند که نباید در خصوص لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق، تسامح به خرج بدهند.



شماری از طلاب و اساتید حوزه علمیه نجف دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کردند که مذاکره‌کنندگان عراقی باید مراقب وقت‌کشی و بازی دادن هیئت آمریکایی در جریان گفت‌و‌گوها باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این بیانیه آمده است: « طرف‌های رسمی از پارلمان و شورای وزیران سابق گرفته تا مرجعیت عالی و تمامی طیف‌های مردمی صراحتا موضع خود را در خصوص لزوم خروج نیروهای آمریکایی اعلام کرده‌اند... از سوی دیگر، آنها(آمریکایی ها) به فتنه‌انگیزی و حمله به مراکز امنیتی‌مان و ترور و کشتار علنی متهم هستند که نقض صریح حاکمیت و ثبات عراق است.»
طلاب و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف همچنین تأکید کردند که هیئت عراقی نباید در خصوص اصل خروج نیروهای آمریکایی مذاکره کند و گفت‌و‌گوها باید حول ساز و کار خروج این نیروها و تعیین جدول زمانی باشد.
این بیانیه می‌افزاید: «دولت و کمیته مذاکره کننده نباید فراموش کنند که مسئولیتی بزرگ و امانت سنگینی بر دوش خود دارند و مردم عراق اجازه هیچ‌گونه خیانت به اراده خود را نمی‌دهند.»
گفت‌و‌گوهای راهبردی میان عراق و آمریکا شامگاه پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و طرفین در بیانیه مشترکی اعلام کرده‌اند که آمریکا در طول ماه‌های آتی تعداد نیروهای خود در عراق را کاهش خواهد داد.