kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
اعتراف بزرگ رسانه ملکه انگلیس؛

ائتلاف ضد داعش فقط به دنبال نفت سوریه است

شبکه تلویزیونی دولتی انگلیس اعتراف کرد که ائتلاف آمریکایی ضد داعش فقط به فکر تأمین امنیت چاه های نفتی سوریه است و جدیتی در مبارزه با داعش ندارد.



تا کنون در باره تلاش آمریکا برای تسلط بر چاه های نفتی شرق سوریه، گزارش های زیادی منتشر شده است؛ اما برای نخستین بار دیروز شبکه «بی بی سی» طی گزارشی، اعتراف کرد که ائتلاف آمریکایی ضد داعش همه تلاش خود را برای تسلط بر چاه های مذکور متمرکز کرده است. این شبکه تلویزیونی وابسته به ملکه انگلیس، که تا کنون معمولا سیاست ها ی
 ضد انسانی دولت های انگلیس و آمریکا در سوریه را توجیه می کرده، دیروز از زبان بزرگان و رهبران عشایر شرق سوریه، ائتلاف آمریکایی ضد داعش را مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش فارس، این شبکه گزارش داد که ائتلاف آمریکایی و عناصر مسلح کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» جدیتی برای تأمین امنیت غیر نظامیان از حملات تروریست‌های داعش ندارند و در مناطق مرزی سوریه و عراق صرفا سرگرم تأمین امنیت چاه های نفتی هستند.
بنابراین گزارش، حضور تروریست‌های داعش در استان «دیرالزور» و مناطق مرزی در ماه های گذشته افزایش یافته و تروریست‌ها شروع به جمع‌آوری سلاح و نفرات برای انجام حملات خونین کرده‌اند.
به گفته منابع محلی، عناصر داعش اخیرا حملات با سلاح‌های سبک و بمب‌گذاری‌ها را افزایش داده‌اند ، این درحالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه حاضر در منطقه، اقدامی انجام نمی‌دهند.
یکی از بزرگان محلی به بی بی سی گفت که عملیات ائتلاف و شبه نظامیان کرد بیش از هر چیزی موجب ایجاد هرج و مرج و نا امنی در منطقه شده و هدف از این عملیات‌ نیز دسترسی آسان به چاه های نفتی است.
هفتم خرداد ماه منابع خبری معارض سوریه از افزایش اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه خبر دادند و گفتند که نیروهای ائتلاف در اطراف میدان گازی شرق «دیرالزور»، سامانه موشکی پاتریوت مستقر کرده‌اند. آمریکا بارها اعلام کرده است که حضورش در شرق و شمال شرق سوریه، به خاطر چاه های نفت است. منابع خبری اسفند سال گذشته نیز از همکاری آمریکا ، کُردها، جبهه النصره و ترکیه برای غارت نفت سوریه خبر
داده بودند .
انتقاد فرمانده کردها از آمریکا
«مظلوم کوبانی» فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که آمریکا به وعده‌های خود درباره ایجاد منطقه امن عمل نکرده است. پیش از این، توافق شده بود که آمریکا و ترکیه یک منطقه امن به عمق پنج کیلومتر ایجاد کنند. به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مظلوم کوبانی در این باره گفت که کردها با وساطت آمریکا، مفاد این توافق را اجرا کرده‌اند، اما ترکیه به آن پایبند نبوده و آمریکا نیز به وعده‌های خود عمل نکرده است.