kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

«ملک نبی خلیل» دختر 16 ساله سوری تازه‌ترین قربانی نظامیان تحت امر اردوغان

جسد بی‌جان «ملک نبی خلیل» دختر 16 ساله از عفرین که توسط تروریست‌های مورد حمایت ترکیه ربوده شده بود پس از دو هفته پیدا شد.

جنایت‌ هولناک نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه زنان و کودکان در عفرین سوریه همچنان ادامه دارد. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که به دنبال تحقق رویای نوعثمانی‌گری با استفاده از تروریست‌ها در منطقه است در 9 سال گذشته با یک خطای محاسباتی به دنبال اشغال بخش‌هایی از عراق و سوریه بوده اما این تصور وی خیلی زود با شکست همراه شد. در این مسیر زنان و کودکان زیادی در شمال سوریه قربانی اشغالگری اردوغان شده‌اند. ملک نبی خلیل دختر کرد و 16 ساله از عفرین جدیدترین قربانی چنین اشغالگری است.
اواخر ماه می(10 خرداد ماه) بود که یک تروریست تحت حمایت ترکیه در عفرین این دختر نوجوان به نام «ملک نبی خلیل» را ربود. در دو هفته گذشته خانواده اش نتوانستند هیچ ردی از او پیدا کنند تا اینکه روز جمعه یک کشاورز، جسد بی‌جان او را که بعد از تجاوز کشته شده بود در مزرعه اش در روستای فرضیه از توابع شهر اعزاز پیدا کرد! دیدبان حقوق بشر سوریه تایید کرده ملک نبی خلیل اهل روستای «دیرویش» بخش «شرا» در عفرین از سوی گروهک تروریستی «سلطان مراد» ربوده شد.