kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

حمله موشکی دقیق انصارالله به پایگاه نظامی آل‌سعود در مأرب

انصارالله می‌گوید در حمله موشکی به یک اردوگاه نظامی آل‌سعود در مأرب، ده‌ها نیروی دولت مستعفی را به هلاکت رساند.

 
سرویس خارجی-

استان «مارب» در هفته‌های اخیر به صحنه اصلی نبرد بین انصارالله و متجاوزان تبدیل شده است. انصارالله حملات زیادی علیه مراکز ائتلاف سعودی در شهر مارب انجام داده و اخیرا حتی، مستشاران نظامی آمریکا در این شهر را هم فراری داده است. چرا که این استان به قلب اقتصادی یمن معروف بوده و آزاد‌سازی آن بسیار مهم است. در همین ارتباط، منابع یمنی از حمله موشکی دقیق و جدید انصارالله به اردوگاه «العلم» در استان «مأرب» (شرق صنعا) خبر داده‌اند. پایگاه «الخبر المینی» به نقل از یک منبع نظامی گفته در این حمله دو تن از اعضای ارشد دولت مستعفی یمن به نام‌های «علی مبارک العبیدی» و «عمیر علی مبارک العبیدی» و ده‌ها نظامی این دولت کشته شدند. در این گزارش همچنین آمده، همزمان با این حمله نیروهای انصار‌الله در جبهه مأرب پیشروی داشتند.
از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای متجاوز سعودی – آمریکایی در طول روزهای گذشته بر شدت تنش آفرینی نظامی و حملات هوایی خود علیه یمن افزوده‌اند:« نیروهای متجاوز در طول هفته گذشته بیش از 15 عملیات رزمی و نفوذ را در جبهه‌های الجوف، مارب، تعز، الضالع و البیضا اجرا کردند...حملات هوایی هفته گذشته بالغ بر 250 حمله بود. این حملات متجاوزان به استان‌های مارب، الجوف، صنعاء، عمران، صعده، حجه، البیضاء و مرزهای یمن صورت گرفت...مجموع حملات هوایی متجاوزان و عملیات خصمانه آنها از فروردین ماه تا به امروز بالغ بر بیش از 1826 حمله و عملیات رزمی بالغ بر 135 عملیات شده است».
خبر دیگر اینکه، محمد عبدالسلام رئیس‌هیئت صنعا در مذاکرات صلح یمن در صفحه توئیتر خود نوشته اگر مزدوران برای مقابله با کرونا در مناطق تحت اشغال (جنوب یمن) جدی هستند، باید اقدام کنند. عبدالسلام تاکید کرد، افرادی که به بیماری خیانت و مزدوری مبتلا هستند و تحت پشتیبانی متجاوزان نیز قرار دارند، باید فکری به حال خود کنند و مراقب کرونای عربستان و امارات باشند. سخنگوی جنبش انصارالله یمن مزدوران یمنی را خطرناک‌تر از ویروس کرونا دانست و گفت: «عناصر مزدور با خیانتشان در حق ملت یمن برای خوش خدمتی به کشورهای متجاوز، از ویروس وبا هم خطرناک‌تر هستند». در همین حال، برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) نسبت به ابتلای بیش از ۲۰ میلیون شخص در یمن به ویروس کرونا هشدار داده است.